Red Bull heeft tot en met eind 2016 nog een contract met haar huidige motorleverancier Renault, maar de relatie tussen de twee is zeer verslechterd door alle problemen met de Renault-motor van dit jaar. Ook in de kampioenschapsjaren – van 2010 tot en met 2013 – was er frictie tussen Red Bull en Renault, want Renault meende niet genoeg krediet en publiciteit te krijgen voor de successen. Red Bull werd eerder ook met een switch naar Ferrari in verband gebracht. Binnen Red Bull zou echter de overtuiging bestaan dat het met een klantenmotor nooit kampioen kan worden, wat een overstap dan weer onwaarschijnlijk maakt. De toekomst van Renault is ondertussen ongewis. Stoppen, verdergaan met Red Bull, of zelfs weer een eigen team beginnen: het behoort volgens de Franse firma allemaal tot de mogelijkheden. Recentelijk staken er weer geruchten de kop op over een poging van Renault om het team van Lotus te kopen, al heeft Lotus dergelijke geruchten steevast naar het rijk der fabelen verwezen. Geen ruimte
Mercedes-topman Toto Wolff heeft onlangs op zijn beurt laten weten dat Mercedes niet met Red Bull wil samenwerken, waarbij één van de redenen volgens de Oostenrijker is dat Mercedes aan haar maximum zit wat betreft haar aantal klanten. Behalve aan haar eigen team levert Mercedes motoren aan Williams, Force India en Lotus.