Sauber heeft het op zeker gespeeld tijdens de in het water gevallen vrije trainingen in het Russische Sotsji. Felipe Nasr kwam in VT2 niet eens naar buiten, Marcus Ericsson reed met de handrem erop.

Voor Nasr was het dus een kort dagje. Na dertien rondjes – en een dertiende tijd – in de ochtendtraining, bleef hij tijdens de zeer vochtige middagsessie warm en droog binnen staan. “Het is erg jammer dat de regen ons programma zo door de war heeft gegooid”, vindt hij.

“We hebben in de ochtend gelukkig nog wel wat kunnen rijden en wat controles uitgevoerd. VT3 zal nu wel druk voor ons worden, want we moeten daarin dus zowel lange als korte runs doen en ook nog eens aan de set-up werken.”

Ericsson
Marcus Ericsson had een iets drukkere dag. Hoewel hij in de ochtend een rondje minder reed dan Nasr, ging Ericsson in VT2 wel de baan op. Hij legde daarbij drie rondjes af, zonder een tijd neer te zetten. “Het mag duidelijk zijn dat we niet hebben kunnen doen wat we wilden”, zegt ook de Zweed.

“Ik heb in VT1 op een half natte baan wel wat rondjes gedaan, maar er lag nog diesel op de baan, dus ik heb het in de betreffende bochten dus rustig aan gedaan. Aan het eind van VT1 deed zich een koppelingsprobleem voor. Daardoor kon ik niet rijden toen de baan op z’n best was”, verklaart hij zijn negentiende tijd in de ochtend.

“We wisten het probleem op tijd voor VT2 op te lossen, maar daarin regende het dus. Aangezien de weersvoorspellingen voor de komende dagen op droog weer wijzen, besloten we de auto en motor maar te sparen door niet te veel kilometers te maken.”