Scepsis groeit over inhalen in Singapore
Na het zicht in de regen en te hoge kerbstones is er een derde punt waar meer en meer over getwijfeld wordt in Singapore: inhalen. BMW Sauber-baas Mario Theissen is één van de twijfelaars: ,,De veiligheid is vergroot, maar ten koste van inhaalmogelijkheden.”Luca di Montezemolo opperde deze week als eerste dat de Grand Prix van Singapore à la Valencia zou gaan verlopen: zonder veel spektakel. Zijn statement bleef niet op zichzelf staan. Ook Mario Theissen heeft zo zijn twijfels.
Voor de BMW-baas staat buiten kijf dat de Grand Prix een groots evenement wordt, en daar heeft hij ook bewondering voor. ,,Het is een spectaculaire setting met de wolkenkrabbers, de verkeerswegen en parken”, zegt hij tegenover Autosport. ,,Ik denk dat dit het hoogtepunt van het seizoen wordt.”
Aan de andere kant vreest Theissen wel dat inhalen lastig gaat worden, onder meer door aanpassingen die de afgelopen tijd aan het circuit zijn gedaan. ,,De veiligheid is zeker verbeterd, maar ten koste van inhaalmogelijkheden.”
,,Als evenement is het zeker goed voor de Formule 1”, vervolgt hij. ,,Mijn vraagteken is het inhalen. Net als in Valencia. Daar verwachtte ik veel meer dan in werkelijkheid gebeurde. En Valencia is een snellere baan dan dit.”
Ook Felipe Massa en Lewis Hamilton spraken zich uit over het circuit. ,,Er zal minder ingehaald worden dan op andere circuits”, voorspelde Hamilton. Daar voegde Massa aan toe: ,,Inhalen zal zelfs moeilijker worden dan in Valencia.”
De conclusie van de kampioenschapsrivalen: heel veel zal afhangen van de kwalificatie.
JK