McLaren werkt aan nieuw imago
McLaren gaat het helemaal anders doen. Vanaf volgend jaar wil het team een ander imago uitstralen. De nieuwe titelsponsor Vodafone en sterrijder Fernando Alonso gaan daaraan bijdragen.
De afgelopen seizoenen kreeg McLaren de naam een zakelijk en soms ietwat kil team te zijn. Teambaas Ron Dennis wil (of moet) daar volgend seizoen verandering in brengen. ,,We slaan een andere richting in”, citeert Autosport de teambaas. ,,We willen de mensen laten zien dat we deel uitmaken van hun dromen. En dan bedoel ik niet dromen over het verleden, het heden of de toekomst, maar meer over de aspiraties om iets te betekenen in het leven. Jonge mensen dromen ervan Grand Prix-coureur te worden, of dokter, of astronaut. We willen de competitiviteit en de doelen van ons team gebruiken om die inspiratie uit te stralen.” Natuurlijk moet er wel gewoon gewonnen worden: ,,Natuurlijk staan deze ideeën ons doel om races te winnen op geen enkele manier in de weg. Dat is het belangrijkste. Wat we willen is een ander beeld tonen aan de buitenwereld. We hebben hier lang en diep over nagedacht en dit is wat we willen.”