Sponsors van McLaren vaakst in beeld
Tip voor elk bedrijf dat op zoek is naar naamsbekendheid: word sponsor van McLaren. In de toptien meest in beeld gebrachte merken van 2007 staan maar liefst vijf sponsors van de Britse renstal. De ranglijst is samengesteld door Margaux Matrix, een onafhankelijk bedrijf dat de televisieaandacht voor bedrijven analyseert. De nummer één van 2007 is Vodafone. Het bedrijf kwam bijna vier uur in beeld.
Vodafone was vorig jaar nog sponsor van Ferrari, en eindigde toen als zesde. De redenen van de sprong voorwaarts liggen voor de hand: het glansrijke debuut van Lewis Hamilton, het conflict tussen het team en Fernando Alonso, Stepneygate en de spannende strijd om de wereldtitel. McLaren kon over alles klagen behalve over aandacht.
Op dat publiciteitssucces liften nog vier sponsors mee, die allen in de toptien staan. Dat in tegenstelling tot Ferrari, dat maar twee sponsors op de lijst terugvindt.
De koploper van vorig jaar, Ferrari-sponsor Marlboro, is een plaatsje gezakt. De beste debutant is ING, hoofdsponsor van Renault. Ondanks dat het team slechts één keer op het podium stond, schopte de Nederlandse bank het tot een achtste plaats.
Als daarbij wordt gerekend dat de naam ING het meest gezien werd van alle 57 circuitsponsors, is het één van de meest in beeld gebrachte merken.
De toptien met de tijd dat de sponsor op televisie was te zien:
1. Vodafone (McLaren), 3 uur en 58 minuten
2. Marlboro (Ferrari), 3 uur en 45 minuten
3. Mercedes-Benz (McLaren), 2 uur en 19 minuten
4. Shell (Ferrari), 1 uur en 25 minuten
5. Bridgestone (alle teams), 1 uur en 16 minuten
6. Hugo Boss (McLaren), 1 uur en 15 minuten
7. Mobil 1 (McLaren), 1 uur en 14 minuten
8. ING (Renault), 1 uur en 10 minuten
9. Red Bull (meerdere teams), 1 uur en 4 minuten
10. Aigo (McLaren), 58 minuten JK
2. Marlboro (Ferrari), 3 uur en 45 minuten
3. Mercedes-Benz (McLaren), 2 uur en 19 minuten
4. Shell (Ferrari), 1 uur en 25 minuten
5. Bridgestone (alle teams), 1 uur en 16 minuten
6. Hugo Boss (McLaren), 1 uur en 15 minuten
7. Mobil 1 (McLaren), 1 uur en 14 minuten
8. ING (Renault), 1 uur en 10 minuten
9. Red Bull (meerdere teams), 1 uur en 4 minuten
10. Aigo (McLaren), 58 minuten JK