In Londen wordt op 1 september de nieuwe organisatie Formula 100 gelanceerd. Het biedt sponsoren in de Formule 1 een platform om hun ideeën kwijt te kunnen.

Toetreding tot de organisatie kan alleen op invitatie. De eerste honderd leden zijn de belangrijkste geldschieters en investeerders in de Formule 1. Zij komen bijeen om hun visies en ervaringen met betrekking tot de sport te bespreken. De notulen van de gesloten bijeenkomst worden doorgestuurd naar Bernie Ecclestone.

Volgens de monitor Formula Money zijn de 175 sponsoren die momenteel actief zijn in de Formule 1 goed voor een totaalbedrag van zo’n 500 miljoen euro. Daar staat een bereik van ongeveer 520 miljoen kijkers tegenover. Formula 100 geeft de sponsoren een kans mee te praten over de toekomst van hun investering.

Op de agenda staan onder meer discussies over de invloed van het huidige economische klimaat op sponsoring, effectieve strategieën om klanten te werven en de beste manieren om obstakels op sponsorgebied te overwinnen.