In het nieuwe nummer van Formule1.nl lees je alles over de spectaculaire Grand Prix van China, interviewen we racewinnaar Jenson Button en besteden we aandacht aan de laatste politieke ontwikkelingen in de paddock. Plus nieuws, achtergronden en de beste foto’s!

 

Bandenspanning
Bandenfabrikant Michelin is bereid om de plek van vertrekkend monopolist Bridgestone in te nemen. Maar Michelin stelt eisen. De teams gaan vooralsnog akkoord, maar Bernie Ecclestone ligt dwars. Een bandencrisis dreigt.

 

Racen in slow motion
In de verregende Grand Prand Prix van China is het Jenson Button die, net als in Australië, optimaal gebruik weet te maken van de omstandigheden. Daarmee wint Brit zijn tweede race en pakt hij de leiding in het kampioenschap. De race in Sjanghai illustreert nog maar eens dat de nieuwe regels een grote invloed op het raceverloop kunnen hebben.

 

Button komt uit zijn comfortzone

Jenson Button werd door velen voor gek versleten toen hij kampioensteam Brawn GP verruilde voor het wespennest van McLaren. Maar Button won in Australië en voelt zich thuis bij zijn nieuwe team. “Ik verveel me snel, daarom wilde ik verkassen.”

 

American Dream
Mario Andretti, Phil Hill en Dan Gurney zijn de meest bekende Amerikaanse rijders. Toch was Peter Revson het meest geliefd bij het Amerikaanse publiek. Hij was knap, rijk en succesvol. Kortom: de ultieme personificatie van de American Dream.

Vijftien jaar evolutie

De Formule Renault is een van dé kweekvijvers voor F1-talent. Lewis Hamilton, Felipe Massa, Kimi Räikkönen; dat zijn zomaar wat namen die in het afgelopen decennium boven kwamen drijven. Voor 2010 werd de auto compleet vernieuwd. Formule1.nl testte ‘m op Magny-Cours.