FORMULE 1 RaceReport nummer 06/2007 is overal te koop. Met daarin alles over de Grand Prix’ van Maleisië en Bahrein. En natuurlijk de columns van Mark Webber en Olav Mol.

Alles is anders in Sepang – Grand Prix van Maleisië
Vanaf een uur of twaalf, als de wind begint op te steken, gaan de blikken omhoog in Sepang. Een regenbui op zondagmiddag lijkt de enige redding voor een Grand Prix die voorbestemd is om een Ferrari-onderonsje te worden. Maar niets is zo onvoorspelbaar als het weer. Nou ja, bijna niets. Want McLaren slaat hard toe.
Tweestrijd – Grand Prix van Bahrein
Na de Grand Prix van Bahrein is duidelijk dat de titelstrijd een aangelegenheid wordt tussen Ferrari en McLaren. Lewis Hamilton zorgt met zijn derde podiumfinish op rij voor een unicum en deelt samen met Kimi Raikkonen en Fernando Alonso de koppositie in het WK voor coureurs. Maar: de dagprijs gaat naar Felipe Massa.
Ontspoord – De vrije val van Renault
Het is afzien bij Renault. Het kampioensteam van 2005 en 2006 heeft de boot gemist en dreigt een verloren seizoen tegemoet te gaan. Het team weigert het vertrek van Fernando Alonso als oorzaak voor het verval aan te wijzen, maar zoekt de schuld bij de gedwongen overstap naar Bridgestone-banden. ,,Zelfs Fernando zou ons niet vooruit kunnen helpen.”
Kolles graaft zich in – Discussie over klantenchassis zit muurvast
De rel over het gebruik van klantenchassis’ in de Formule 1 begon als een onderlinge twist tussen Spyker, Super Aguri en Toro Rosso, maar groeide binnen twee weken uit tot een kwestie die de hele Formule 1 in beslag neemt. Dit tot ergernis van Bernie Ecclestone, die koste wat het kost een eind wil maken aan de situatie. Maar Colin Kolles zet zijn hakken in het zand en geeft niet op.
De onverstoorbare – Heikki Kovalainen
Finnen en Formule 1, het is een gouden combinatie. Na Keke Rosberg, Mika Hakkinen en Kimi Raikkonen heeft het land, waar rally rijden nog altijd populairder is dan Formule 1, alweer een nieuwe ster. Heikki Kovalainen moet het alleen nog even waarmaken. ,,Ik heb geen speciale maniertjes nodig om mezelf voor te bereiden op een race.’’
A star is born – Robert Doornbos
Amerikanen zijn dol op successtory’s. Waar wij in Nederland al gauw het credo ‘doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg’ hanteren, kan het hen niet dramatisch genoeg zijn. Kent u het verhaal van die Formule 1-testcoureur die zijn heil in Amerika zocht? Nou, hij werd tweede tijdens zijn debuutrace.
De grote sprong voorwaarts – BMW Sauber
Ze willen graag een beetje in de schaduw blijven, maar de opmars van BMW Sauber valt niet meer voor de schijnwerpers te verbergen. Al gaat het teambaas Mario Theissen soms iets te snel: ,,We boeken vooruitgang, maar nooit genoeg om de verwachtingen te kunnen bijhouden.”