Spyker heeft er bij de FIA op aangedrongen dat de autosportbond toch echt eens actie moet ondernemen in de slepende affaire rond de klantenchassis'. Dit keer gaat het om de updates van Super Aguri.
De nieuwe onderdelen waar de Japanse renstal in Indianapolis voor het eerst gebruik van maakte, zijn niet in goede aarde gevallen bij Spyker. Het Nederlandse team wil nu dat de FIA onderzoekt of deze updates afkomstig zijn van Honda's fabrieksteam of op z'n minst identiek daaraan zijn.

Volgens Autosport.com heeft Spyker een dossier aangelegd waarin foto's als bewijs zijn opgenomen. Op deze foto's zouden veel overeenkomsten tussen de SA07 en de RA107 waarneembaar zijn, van onder meer de wing-endplates en de achterwielophanging.

Teambaas Colin Kolles bevestigt dat dit dossier is opgestuurd naar de FIA, Bernie Ecclestone en de overige deelnemende teams.

Spyker zet deze stap omdat er – ondanks de bemoeienis van Ecclestone – nog altijd geen overeenstemming is bereikt in deze zaak, die al speelt vanaf de eerste Grand Prix van het seizoen in Melbourne.

Spyker, Scuderia Toro Rosso en Super Aguri is aangeboden om de tv-opbrengsten te delen, maar daar had Super Aguri geen trek in. Spyker besloot daarom op haar beurt de arbitragezaak gewoon door te zetten.

KVN