De teams hebben het al een tijdje en verdienen er goed geld aan. Maar nu, voor het eerst in de 56-jarige historie, beschikt ook de Formule 1-organisatie over een officiële merchandise collectie voor het grote publiek, variërend van petjes tot T-shirts, sleutelhangers en meer.


Bernie Ecclestones Formula One Management (FOM) heeft de collectie accessoires vandaag ten doop gehouden op de officiële website van de Formule 1, www.formula1.com .

Het gaat om petjes en T-shirts in een bonte verscheidenheid van kleuren, allemaal voorzien van het officiële Formule 1-logo. Maar ook horloges en muismatjes gemaakt van koolstofvezel, handgemaakte lederen portefeuilles en fotolijstjes zitten in de collectie. De online winkel biedt ook DVD’s en posters aan.

,,De introductie van de Formule 1-winkel op onze website is een direct antwoord op wat de gebruikers van onze site willen’’, stelt Formule 1-baas Bernie Ecclestone in een reactie. ,,Door onze merchandiselijn via onze website aan te bieden bereiken we het grootst mogelijke publiek. We hebben geprobeerd onderscheidend te zijn, door producten aan te bieden die uitblinken in hoge kwaliteit. Terwijl we er ons ook van verzekerd hebben dat we voor elk wat wils te bieden hebben.’’