BMW brengt themapark naar Grand Prix’
BMW wil de Formule 1 dichterbij de fans brengen. Daarom komt het team dit seizoen met een themapark naar een aantal Grand Prix. Het zogenaamde BMW Pit Lane Park wordt door BMW Sauber opgebouwd bij zes races.
Onderdeel van het themapark is een negentig meter lange strook asfalt waar demo’s worden gegeven met BMW Formule 1-auto’s en bolides uit de Formule BMW. Ook wordt een pitbox nagebouwd. Teamleden en coureurs zullen volgens BMW regelmatig hun gezicht laten zien in het themapark, dat voor alle publiek toegankelijk is. In het park kunnen dagelijks 16 duizend fans terecht. ,,Dit park stelt ons in staat om de Formule 1 dichter bij de mensen te brengen”, vertelt Mario Theissen in het persbericht van BMW Motorsport. ,,We hebben heel veel aandacht besteedt om het er zo echt mogelijk uit te laten zien. Ook de interactie is een belangrijk aandachtspunt geweest. Het is een echt hightech avonturenpark geworden.” Het Pit Lane Park wordt door BMW meegesleept naar de Grand Prix’ van Europa, Spanje, Engeland, Canada, Italië en China. ,,De fans hebben ons laten weten dat ze dichter bij de actie willen staan”, zegt Theissen. ,,Ze willen meer informatie en de sport zelf beleven. Op deze manier kunnen ze een souvenir meenemen, of op de foto met een van onze coureurs. Met dit project geven we de fans wat ze willen.”