De strijd om de zege in de LMP2-klasse bleef tot het laatste uur spannend. De ronde voorsprong van het trio Lapierre, Negrao en Thiriet (Signatech-Alpine) leek met een uur te gaan comfortabel genoeg voor de zege. Ho-Pin Tung slaagde er in zijn laatste stint nog in om de achterstand terug te brengen tot 3 minuten en 20 seconden maar het bleek niet genoeg. Tung en zijn teamgenoten Richelmi en Aubry moeten genoegen nemen met een plek op de tweede trede, Signatech-Alpine prolongeert met de zege zijn titel van vorig jaar. Lees ook: Catsburg: ‘De GT-klasse is misschien wel de meest competitieve op Le Mans’ TDS Racing met Perrodo/Vaxiviere/Duval achter het stuur werd derde. Racing Team Nederland (Van der Garde/De Vries/Van Eerd) wist ondanks flinke problemen nog knap de finish te halen. Het zakte na koppelingsproblemen in de openingsfase ver terug maar vocht zich terug de top-10 in. Op zondagmiddag schoot Nyck de Vries hard van de baan af, de schade kon nog gerepareerd worden en de geel-zwarte bolide kwam met 28 ronden achterstand als 15e in de LMP2 over de streep. Succes voor Bleekemolen
Vorig jaar stond Jeroen Bleekemolen al op het podium in de GTE AM-klasse. Toen in een Ferrari 488, dit jaar deed hij mee met een Ford GT. Samen met Ben Keating en Felipe Fraga reed de Ford het grootste deel van de race aan de leiding. De grote voorsprong kwam nog in gevaar na een gedwongen pitsstop en een stop-and-go-penalty. Team Project1 en JMW Motorsport finishten uiteindelijk in dezelfde ronde als tweede en derde. Het betekende de tweede zege op Le Mans voor Bleekemolen, in 2008 won hij met Jos Verstappen en Peter van Merkesteijn sr. de LMP2-klasse. Alonso zwaait af met zege
Het zag er lang naar uit dat niet Toyota #8 maar Toyota #7 de onderlings strijd zou winnen. Het trio Kamui Kobayashi, José María López en Mike Conway ging lange tijd aan de leiding tot een lekke band een uur voor het einde roet in het eten gooide. López leek zijn race te kunnen vervolgen nadat zijn rechtervoorband was vervangen, dat was echter de verkeerde band. Door een fout in de sensor kreeg het team onjuiste informatie. De rechterachterband bleek lek te zijn, een nieuwe gang naar de pits kostte het team uiteindelijk de zege.