Jan van der Burgt
4 april 2014
Fernando Alonso was op vrijdag met een derde plaats ‘best of the rest’. Hij weet dat het gat met Mercedes groot is, maar dat is volgens de Spanjaard alleen te dichten door ‘geleidelijke progressie’.
“We moeten vooral niet op stel en sprong en in één keer het gat met Mercedes willen dichten”, meent Fernando Alonso. “We moeten geleidelijk aan ons pakket zien te verbeteren en daarbij de betrouwbaarheid niet uit het oog verliezen. Juist dat levert altijd wel de nodige punten op en dat is uitermate belangrijk om de schade te beperken.”
Alonso vond het een interessante ervaring om in het donker over het Bahrain International Circuit te rijden: “Dat is wel even wennen na al die races hier op klaarlichte dag. De omstandigheden zijn dan ook meteen compleet anders, dus wat dat betreft begint iedereen weer helemaal overnieuw. We hebben daar veel over geleerd tijdens de tweede vrije training en we weten waar onze sterke punten liggen.”
Kimi Räikkönen
De Fin kwam in de eerste vrije training nog redelijk mee, maar verloor tijdens de tweede sessie terrein. Hij spreekt dan ook van een moeilijke dag: “Ik voelde me in beide sessies niet helemaal op mijn gemak in de auto. In de eerste vrije training beschadigde ik de bodemplaat op de curbstones in bocht vier, waardoor ik de pits op diende te zoeken. Het team wist me snel weer de baan op te sturen, maar toen deed zich een remprobleem voor. Zodoende heb ik niet mijn volledige programma af kunnen werken.” “De tweede sessie stond in het teken van het vergelijken van beide compounds. De zachte band was overduidelijk de snellere van de twee opties. Nu gaan we kijken hoe we de auto kunnen verbeteren voor de kwalificatie en de race.”
De Fin kwam in de eerste vrije training nog redelijk mee, maar verloor tijdens de tweede sessie terrein. Hij spreekt dan ook van een moeilijke dag: “Ik voelde me in beide sessies niet helemaal op mijn gemak in de auto. In de eerste vrije training beschadigde ik de bodemplaat op de curbstones in bocht vier, waardoor ik de pits op diende te zoeken. Het team wist me snel weer de baan op te sturen, maar toen deed zich een remprobleem voor. Zodoende heb ik niet mijn volledige programma af kunnen werken.” “De tweede sessie stond in het teken van het vergelijken van beide compounds. De zachte band was overduidelijk de snellere van de twee opties. Nu gaan we kijken hoe we de auto kunnen verbeteren voor de kwalificatie en de race.”
Gerelateerd nieuws
Sainz ziet een kans op de winst in Vegas: ‘Hebben dat nodig om McLaren te verslaan’
23 november 2024 08:54 - GP Las Vegas
Waarom krijgt Hamilton geen Ferrari-test in Abu Dhabi? ‘Gaat niet werken’
22 november 2024 08:30 - Nieuws
GP Las Vegas past alle putdeksels aan, hoopt herhaling sof 2023 te voorkomen
21 november 2024 21:00 - GP Las Vegas
Sainz over naderend afscheid: ‘Blijf een Ferrari-coureur tot aan de allerlaatste bocht’
21 november 2024 17:00 - GP Las Vegas