Positie | Coureur | Team | Snelste tijd | Ronden |
1 | Daniel Ricciardo | Red Bull | 1:24.574 | 142 |
2 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:24.584 | 90 |
3 | Felipe Massa | Williams | 1:24.672 | 88 |
4 | Sergio Pérez | Force India | 1:24.702 | 121 |
5 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:24.923 | 89 |
6 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:25.556 | 66 |
7 | Fernando Alonso | McLaren | 1:25.961 | 59 |
8 | Jolyon Palmer | Lotus | 1:26.280 | 77 |
9 | Marcus Ericsson | Sauber | 1:27.344 | 113 |
10 | Carlos Sainz jr | Toro Rosso | 1:28.945 | 100 |
Eelco den Boer
20 februari 2015
Ondanks nekklachten meldde Nico Rosberg toch voor het begin van de tweede testdag in Barcelona. Halverwege de dag nam Lewis Hamilton, inmiddels voldoende hersteld van zijn griepje, het stuur echter over uit voorzorg.
De zenuwbeklemming in zijn nek weerhield Rosberg niet van een productieve morgen. De vice-wereldkampioen legde 66 ronden af, oftewel exact een race-afstand op het Circuit de Barcelona-Catalunya. Al deed hij dat uiteraard niet allemaal achter elkaar. Rosberg moest wel toestaan dat drie man sneller waren in de ochtendsessie, maar in tegenstelling tot hen reed hij niet op de zachte Pirelli’s.
Daniel Ricciardo, die gisteren nog zijn beklag deed over de nog altijd niet optimale Renault-motor, was de snelste man bij het ingaan van de lunchpauze. Hij kende nog wel een hapering bij het begin van zijn dag, maar verder was er weinig op aan te merken. Kimi Räikkönen moest in zijn Ferrari een honderdste toegeven op Ricciardo, terwijl Sergio Pérez er in de Force India van 2014 ondanks snelle runs op de zachte banden ook niet in slaagde de eerste plaats voor zich op te eisen.
McLaren voerde een wijziging door in het werkrooster. Vanwege de problemen met de MGU-K hield het rekening met een weinig productieve dag en omdat dat niet eerlijk zou zijn voor Jenson Button, die ingepland stond voor de eerste twee testdagen, mocht Fernando Alonso vandaag opdraven. De Spanjaard kwam verder dan zijn teamgenoot gisteren, maar door het defecte onderdeel kon McLaren zich nog niet aan lange runs wagen. Desondanks is Honda tevreden over de progressie.
De meeste andere teams richtten zich ’s middags wel op lange runs en racesimulaties. Testrijder Jolyon Palmer kwam nam voor het eerst plaats in de Lotus E23 en was sneller de Sauber van Marcus Ericsson en de Toro Rosso van Carlos Sainz junior, die halverwege de middag even in de grindbak terecht kwam. Felipe Massa hield zich namens Williams lang schuil in de middenmoot. Het team slaagde er echter niet helemaal in uit het oog van de camera’s te blijven, dankzij speciale gast Neymar van de lokale voetbalclub. En aan het eind van de dag mocht hij nog even losgaan, maar hij bleef een tiende verwijderd van de tijd van Ricciardo, die niet alleen de snelste, maar ook meest productieve coureur van de dag was.
Gerelateerd nieuws
Red Bull verliest het van de concurrentie: ‘Teams willen testen in Bahrein’
18 juni 2024 10:30 - Nieuws