Het inhalen moet onder andere gebeuren op het 1,5 kilometer lange rechte stuk met aan het eind een scherpe bocht. Hier wordt het stadiongedeelte aangelegd met de Fan Zone en andere fan-activiteiten. Tijdens het weekend worden op deze plek ook concerten georganiseerd. Trots is Tilke op de laatste sector van het circuit, hier waren de ontwerpers niet gebonden aan bestaande wegen en kon er vrijuit worden getekend. “Een technisch stuk met hoge snelheden maar zonder uitloopstroken, geen ruimte voor fouten dus”, zegt Tilke tegen het magazine. “De hele baan heeft een mooie combinatie van snelle bochten en rechte stukken, het wordt dus lastig om een goede afstelling te vinden. Het zal dus moeilijk zijn om een snelle ronde neer te zetten aangezien foutjes op de loer liggen, ik hoop dat de coureurs het een mooie uitdaging vinden.” Lees ook: Officieel: Vietnam vanaf 2020 op de kalender met straatrace Over de tijdsdruk maakt Tilke zich geen zorgen. Vijf ingenieurs wonen momenteel fulltime in de Vietnamese stad om de aanleg in goede banen te leiden. “Die is net gestart. De kalender voor volgend seizoen is nog niet vastgelegd, we hebben de tijd gekregen tot de start van de nieuwe jaargang om klaar te zijn.” Een rondje op Hanoi:
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."