BMW moet achtervleugel aanpassen
BMW Sauber moet voor de Grand Prix van Frankrijk de omstreden achtervleugel van de F1.06 aanpassen.
Dat schrijft althans het doorgaans goed geïformeerde Engelse tijdschrift Autosport in haar nieuwste editie. Het Duitse team lag tijdens de Grand Prix van Canada onder vuur. Volgens Honda maakte BMW in Montréal gebruik van een achtervleugel die ‘te flexibel’ was. Howel het nooit tot een officieel protest kwam, heeft de internationale autosportfederatie FIA BMW Sauber nu gelast tijdens de aanstaande Grand Prix van Frankrijk (zondag 16 juli) met een herziene (lees: minder flexibele) achtervleugel aan de start te verschijnen. BMW voelde de bui kennelijk al hangen, want testrijder Robert Kubica werd deze week tijdens testsessies in Jerez gezien met radicale verticale vinnen voor de cockpit. Kennelijk ter compensatie van de minder buigzame achtervleugel. Eerder dit seizoen stond met name ook de achtervleugel van Ferrari ter discussie. Tot officiële protesten en diskwalificaties is het (nog) niet gekomen.