Daan de Geus
14 oktober 2013
Mercedes-teambaas Ross Brawn heeft alleen oren naar een langer verblijf bij de Duits-Engelse renstal als hij een ‘leidende rol’ blijft houden.
Brawns toekomst bij Mercedes staat al onder druk sinds Niki Lauda en Toto Wolff eind 2012 in dienst traden bij het team en een deel van de bestuurlijke taken op zich namen. Lauda nam daarbij een rol als bestuurslid op zich en Wolff kreeg de functies van executive director (business) en motorsportchef van Mercedes in het algeheel toebedeeld.
Mercedes haalde daarna ook Paddy Lowe nog weg bij McLaren en gaf hem een baan als executive director (technical), waarbij ook al gelijk werd aangekondigd dat Lowe – op termijn – de taken van Brawn, in ieder geval voor een deel, gaat overnemen.
Teambaas
Al deze wijzigingen zijn doorgevoerd omdat Mercedes, zo meldt de BBC, niet in het ’traditionele’ systeem gelooft waarin één persoon als teambaas de touwtjes over de volledige renstal in handen heeft. Ondanks dat wil Mercedes Brawn echter wel graag behouden, zo heeft het team continu duidelijk gemaakt, net zoals Lauda een kleine week geleden ook nog maar eens deed. Lauda stelde met Brawn ‘in onderhandeling’ te zijn en te verwachten aan het eind van dit jaar duidelijkheid te hebben, aangezien Brawn dan pas wil beslissen over zijn toekomst. Belangrijk
Brawn zelf heeft nu in gesprek met de BBC bevestigd in gesprek te zijn met Lauda en co., waarbij hij duidelijk heeft gemaakt dat het voor hem vooral belangrijk is dat hij een leidende rol binnen het team kan blijven spelen. “We hebben bij Mercedes een vrij groot kader aan bestuursleden, en we moeten vaststellen wat iedereen voor taken heeft”, vertelt Brawn. “Ieder succesvol Formule 1-team heeft echter één persoon aan het hoofd staan. De grote vraag bij ons is of we dat ook willen, maar dat is wel de rol die ik wil hebben als ik verder ga bij dit team”, benadrukt hij. Brawn – die denkt Mercedes zodoende te hebben opgebouwd dat het er ‘geweldig voorstaat voor 2014’ – wil graag de vruchten plukken van het harde werk van de laatste jaren. Ondanks dat sluit hij, hoewel hij weerspreekt al met andere teams gesproken te hebben, niet uit een overstap te maken. “Stoppen bij Mercedes betekent niet per se het einde van mijn tijd in de sport”, zegt hij tegen Sky Sports.
Al deze wijzigingen zijn doorgevoerd omdat Mercedes, zo meldt de BBC, niet in het ’traditionele’ systeem gelooft waarin één persoon als teambaas de touwtjes over de volledige renstal in handen heeft. Ondanks dat wil Mercedes Brawn echter wel graag behouden, zo heeft het team continu duidelijk gemaakt, net zoals Lauda een kleine week geleden ook nog maar eens deed. Lauda stelde met Brawn ‘in onderhandeling’ te zijn en te verwachten aan het eind van dit jaar duidelijkheid te hebben, aangezien Brawn dan pas wil beslissen over zijn toekomst. Belangrijk
Brawn zelf heeft nu in gesprek met de BBC bevestigd in gesprek te zijn met Lauda en co., waarbij hij duidelijk heeft gemaakt dat het voor hem vooral belangrijk is dat hij een leidende rol binnen het team kan blijven spelen. “We hebben bij Mercedes een vrij groot kader aan bestuursleden, en we moeten vaststellen wat iedereen voor taken heeft”, vertelt Brawn. “Ieder succesvol Formule 1-team heeft echter één persoon aan het hoofd staan. De grote vraag bij ons is of we dat ook willen, maar dat is wel de rol die ik wil hebben als ik verder ga bij dit team”, benadrukt hij. Brawn – die denkt Mercedes zodoende te hebben opgebouwd dat het er ‘geweldig voorstaat voor 2014’ – wil graag de vruchten plukken van het harde werk van de laatste jaren. Ondanks dat sluit hij, hoewel hij weerspreekt al met andere teams gesproken te hebben, niet uit een overstap te maken. “Stoppen bij Mercedes betekent niet per se het einde van mijn tijd in de sport”, zegt hij tegen Sky Sports.
Gerelateerd nieuws
VT1 GP Las Vegas: Weinig grip, snel Mercedes en vijfde plek Verstappen
22 november 2024 04:34 - GP Las Vegas
Hamilton geeft toe: ‘Ik wilde Mercedes na Brazilië al verlaten’
21 november 2024 14:00 - GP Las Vegas
FIA verbiedt trucje met skid blocks: Nieuwe technische richtlijnen ingevoerd
21 november 2024 12:00 - GP Las Vegas