Jan van der Burgt
8 juni 2014
Gelukkig voor Caterham was de martelgang die de Grand Prix van Canada heet maar van korte duur. Beide coureurs zagen de finishvlag niet.
Het leek een uitgelezen kans voor het team van Caterham. Max Chilton elimineerde namens Marussia zijn volledige team, dus kon Caterham een keer beter presteren dan zijn naaste rivaal. Helaas voor ‘de groenen’ sloeg ook bij hen het pechduiveltje toe.
In het geval van Kamui Kobayashi dienden de problemen zich enkele ronden na de safety car-fase aan: “Ik wist mijn banden tijdens de neutralisatie goed te sparen, maar na een paar ronden kreeg ik het idee dat er iets mis was aan de achterzijde van de bolide. Ik stopte daarop de auto en zag dat mijn achterwielophanging op half elf hing. Dat was dat.”
Marcus Ericsson
Bij de Zweedse debutant is de beker klaarblijkelijk halfvol. De misère binnen het team is naar eigen zeggen een belangrijk onderdeel van zijn leerproces. “Direct bij de opwarmronde merkte ik al dat ik in geen enkele versnelling over mijn volle vermogen beschikte. Dat bleef tijdens de neutralisatie onveranderd. Het team probeerde het probleem nog wel te verhelpen, maar dat bleek onbegonnen werk. Later bleek het een probleem met de turbo te zijn.”
Bij de Zweedse debutant is de beker klaarblijkelijk halfvol. De misère binnen het team is naar eigen zeggen een belangrijk onderdeel van zijn leerproces. “Direct bij de opwarmronde merkte ik al dat ik in geen enkele versnelling over mijn volle vermogen beschikte. Dat bleef tijdens de neutralisatie onveranderd. Het team probeerde het probleem nog wel te verhelpen, maar dat bleek onbegonnen werk. Later bleek het een probleem met de turbo te zijn.”
Gerelateerd nieuws
Terug met Giedo van der Garde naar Monaco 2013: ‘Kimi viel zo het water in’
18 oktober 2024 07:00 - Nieuws
Van der Garde zwaait af als coureur, maar blijft betrokken bij Formule 1
16 december 2023 11:15 - Nieuws
Indycar: Power pakt tweede titel op wilskracht, jarige Van Kalmthout krijgt het niet cadeau
11 september 2022 22:50 - Nieuws