
Voormalig F1-coureur Sergej Sirotkin laat exclusief voor FORMULE 1.nl na elk raceweekend zijn licht schijnen op alles wat gebeurd is.
Wat betreft de discussie rondom de track limits, ik geef de voorkeur aan een regel die duidelijk is, zwart/wit. Het liefst nog met een fysieke barriére zodat je niet wijd kán gaan. In de huidige situatie weet een coureur dat als hij te hard de bocht ingaat bij een inhaalmanoeuvre, het geen consequenties heeft. Het is voor een coureur beter om duidelijk van te voren te weten wat je kan doen en wat niet. Het is in dit geval wel apart dat als je alleen bent, je buiten de baan mag maar bij inhaalmanoeuvres niet. Het karakter van de bocht helpt het ook in de hand, op drie-kwart loopt het licht af, beetje off-camber. Als je dan al in de beweging naar buiten gaat, glijd je verder naar buiten. Lees ook: Rondje buitenlandse media: ‘Hamilton is nog steeds nummer 1, maar heeft een serieuze rivaal in 2021’ Jammer genoeg zagen we dat Valtteri Bottas zich niet echt kon mengen in het gevecht om de zege, in de kwalificatie ook al niet. In de openingsfase reden Verstappen en Hamilton weg terwijl hij nog in een snellere auto aan het vechten was met de mannen achter hem. Het zou voor het kampioenschap mooi zijn als we meer dan twee coureurs hebben die knokken, dat geldt ook voor Red Bull natuurlijk. Zij willen ook dat Sergio Perez zich in de strijd kan mengen.Nu weet een coureur dat hij zonder consequenties te hard de bocht in kan gaan
Mercedes heeft een scherpe Valtteri Bottas hard nodigMercedes heeft in dit gevecht een scherpe Valtteri Bottas nodig, elk weekend. Dat zal extra druk voor hem meebrengen maar het is ook een kans voor Bottas om misschien wel zijn beste seizoen te draaien. Kijkende naar afgelopen weekend, lijkt hij in ieder geval verder achter Hamilton te zitten, misschien speelt ook mee dat de Mercedes moeilijker te rijden is dan vorig jaar. Het was in ieder geval een echt gevecht tussen twee teams en twee coureurs, vanaf het begin van het weekend. Je kon meteen zien dat dit geen Mercedes-weekend zou worden zoals we vaak hebben gezien, echt heel cool. Voor de fans is het ook belangrijk dat de verschillen niet heel groot lijken te zijn, Red Bull is nu sneller maar niet per se oppermachtig. Het wordt interessant om te zien hoe de teams reageren, hoeveel willen ze nog doorontwikkelen voordat de focus definitief wordt verlegd op 2022. Lees ook: Wolff slaakt zucht van opluchting: ‘De racegoden stonden aan onze kant’
