Er waren ergens vijftien pk zoek, maar toen die eenmaal waren gevonden had Tom Coronel er best vertrouwen in. In Monza bleef de Seat-coureur echter puntloos.Coronel haalde met zijn Sunred-Seat in Monza de tiende en 24ste plaats. Dat was flink minder dan vooraf gehoopt, vooral nadat de tuners van Sunred de motor van Coronels Seat flink hadden opgekieteld.

,,Eigenlijk zag het er goed uit”, vertelt Coronel. ,,Na de vorige races hebben de technici van tuner Sunred de motor getest en kwamen er achter dat er 15 pk ontbrak. Vandaar dat ik deze keer met een nieuwe motor reed en in de vrije training voelde dat goed aan. Ik miste nog steeds wat topsnelheid, probeerde met slipstreams er nog iets meer uit te persen, maar meer dan de 19e plaats zat er niet in.”

Desondanks hoopt Coronel op een goede race. ,,Het gaat er op Monza direct na de start altijd hectisch aan toe. Deze keer was dat ook het geval. Iedereen stormde op de eerste bocht af en meerdere rijders blokkeerden de baan. Tot mijn eigen verbazing reed ik toen in een keer als negende. Op zich ging het lekker alleen miste ik op de lange rechte stukken topsnelheid en langzaam maar zeker kwamen steeds meer auto’s mij voorbij. Ik eindigde als elfde, maar omdat Rickard Rydell werd teruggezet werd dat dus een tiende plaats.”

Een knipperend olielampje zorgde tijdens de eerste race al voor wat hoofdbrekens, maar na overleg met het team werd besloten om de tweede race toch te rijden. ,,Ook nu probeerde ik in de slipstream van anderen mee te komen, maar het lukte niet echt”, zegt Tom.

,,Zeker niet toen ik in de openingsronde een forse beuk kreeg van Stefano D’Aste. Daarna had ik een leuk gevecht met James Thompson maar viel steeds verder terug. Het olielampje brandde steeds vaker en twee ronden voor het eind besloot ik de pits in te rijden. Ik had niets meer te winnen en liep het risico om een motor af te schrijven. Nu kunnen de technici er naar kijken en mogelijk de storing vinden.”

MB