Het circuit in Puebla (Mexico) was voorzien van een nieuwe asfaltlaag, maar had meer weg van een kiezelpad. Het deerde Tom Coronel niet. Met een tweede en eerste plaats vergrootte de WTCC-coureur zijn voorsprong in The Independents Throphy.


De basis voor zijn goede optredens legde Coronel al tijdens de vrije training. ,,Dat ging eigenlijk al heel lekker. Na een achtste plaats in de vrije training werd ik in de volgende sessie tweede. De snelheid zat er dus goed in. Door de problemen met de baan werd er maar één kwalificatie gereden en die werd voor mij nog wat korter, omdat er een leiding van de stuurbekrachtiging brak. Dat moest verholpen worden en kostte de nodige tijd. Desondanks was die training goed voor een vijfde plaats.” Omdat Rickard Rydell na een motorwissel zijn pole-position moest inruilen voor een elfde plaats, betekende dat een plek winst voor Coronel op de startgrid.

Coronel: ,,Racen op dit circuit is heel apart. Je moet absoluut op de ideale lijn blijven rijden om mee te doen. Kom je daarbuiten is het alsof je op knikkers rijdt. Toch liep het lekker, alhoewel de race kort na de start werd stil gelegd omdat één van de deelnemers van de baan was geraakt. Na de herstart ging het nog beter. Winst in de klasse zat er niet in, ondanks meerdere pogingen van mijn kant. In de tweede race lukte dat beter. Ik had weer volop strijd met Ryan Sharp, maar die probeerde mij in de tweede ronde uit te remmen op een plek waar dat niet kon. Hij schoot rechtdoor en verspeelde daarmee zijn kansen.”

Met nog vier ronden te gaan gaf linksachter de schokdemper de geest. Dat veroorzaakte niet alleen rook, maar ging ook ten koste van de wegligging. ,,Ik moest twee plaatsen prijsgeven, maar bleef de snelste Privateer. Die Independents Trophy voor privérijders is ons doel dit jaar en komt nu steeds dichterbij. Dat voel je ook binnen het team. Iedereen gaat er voor, dus we moeten proberen dat zo snel mogelijk te realiseren”, aldus Tom Coronel.