Ook Tom Coronel weet sinds dit weekend dat het weer in de Pyreneeën wisselvallig kan zijn. De Nederlander kwam in de straten van Pau in actie in de zevende en achtste race van het WTCC. Door de vele regen veranderde het stratencircuit bijna in een roeibaan, maar het leverde Coronel geen punten op.In één van de vrije trainingen reed Coronel in de Seat Leon nog de derde tijd, maar in de kwalificatie kwam hij niet verder dan de veertiende stek. ,,Helaas voor mij was de tijdkwalificatie kurkdroog en daarin miste ik net teveel en eindigde teleurstellend op een veertiende plaats.”

Coronel was daar niet tevreden mee, vond het zelfs een beetje vreemd. ,,De rondjes waren foutloos, maar dus net niet snel genoeg. Ik was wel de snelste SEAT met een benzinemotor.” De regen liet de eerste race met rust, maar desondanks ging het fout. De race werd al snel gestopt omdat er teveel beschadigde auto's op het krappe circuit stonden.

,,Daarna werd de zaak herstart, maar op basis van het eerste meetpunt op de baan. Jammer, want daar lag ik nog veertiende en dat was ook de plaats waarop ik nu startte. Het werd voor iedereen een saaie race die voor mij op dezelfde plaats eindigde”, vertelt Coronel.

Zo'n dertig minuten voor de tweede race begon het enorm te regenen. Omstandigheden waarin Coronel zich goed thuisvoelt. ,,Voor we echt van start gingen reden we drie ronden achter de safetycar. Dat was prima, want er lag wel heel veel water op de baan en je rijdt dan alleen op de achterlichten van de man voor je.”

,,Toen we eenmaal echt op gang waren ging het lekker. In de derde ronde pakte ik Monteiro en even later ook Zanardi. Daarna reed ik achter Jorg Muller. Hij ging van de baan, maar kwam terug en passeerde mij. Niet voor lang want een ronde later reed ik weer voor hem.”

In slotfase bleek Coronel zelfs de snelste auto op de baan te zijn, maar er was niemand meer om mee te strijden. ,,Er zat niet meer in. Een negende plaats en net geen punten. Jammer, want daar had ik wel een beetje op gehoopt.”

De volgende race is over twee weken in het Tsjechische Brno. Coronel hoopt dan de beschikking te krijgen over een nieuwe motor, die zo'n tien pk meer levert.

KVN