Tom Coronel is tijdens de tweede WTCC-race in Macau als derde geëindigd. Een knappe prestatie, want de race was één grote chaos waarbij slechts vijftien van de 33 auto’s de finish haalden.

Dankzij het reversed grid-systeem startte Tom Coronel de tweede race van poleposition. Race 1 eindigde hij als elfde. Het belangrijkste was daarbij om met oog op race twee ongeschonden aan de finish te komen. Dat deed hij perfect, wat van veel anderen niet gezegd kan worden.

Toch was het vooral in race twee een puinhoop. Al in de eerste bocht was het raak. Norbert Michelisz (Honda) raakte de Chevrolet van Tom Chilton die vervolgens in de buitenste muur belande, waarna de Hongaar Michelisz terug het veld in stuiterde en daarmee, inclusief zichzelf, zeven auto’s uitschakelde.

Na een lange pauze flikt Coronel het, ondanks de start achter de safetycar, weer om de leiding te behouden. Zelf had hij er weinig vertrouwen in dat hij de Lada’s voor kon blijven met zijn overjarige BMW. maar hij behoudt wonderwel de leiding. Hij baalt dan ook als er weer een code rood is. Nadat Tom Chilton (het broertje van..) stil valt met een kapotte uitlaat, knalt Eurico de Jesus bovenop hem en verspert zodoende de baan. De directe achtervolgers kunnen nog in de ankers, maar de coureurs achter hun zijn minder voorzichtig waarna coureur na coureur op elkaar knalt.

En dus was het zaak voor Coronel om opnieuw zijn hoofd koel te houden bij de herstart. De BMW-coureur komt weer goed weg, maar kan geen verweer geven tegen de ontketende Huff. In de laatste ronde wordt onze landgenoot ook nog gepasseerd door Oriola waarna hij zich tevreden moet stellen met de derde stek. Het maximaal haalbare.

Oriola is overigens één van de negen coureurs waar overigens nog een onderzoek naar loopt in verband met incidenten tijdens de race.