
Hamilton met zijn race engineer Peter ‘Bono’ Bonnington, die hem in Bakoe niet over de radio mocht helpen.

Van de Ferrari-pitmuur hoefde Räikkönen vanwege de radiorestricties geen hulp te verwachten.
Tegenover Sky Sports vertelt Räikkönen – in navolging van Hamilton eerder – niet happy te zijn met de radiorestricties, die al een tijdje gelden, maar voor dit jaar aangescherpt zijn: “Je moet toch wel ja of nee kunnen zeggen?”, herhaalt hij zijn klacht uit de race. Räikkönens teamgenoot Sebastian Vettel vindt het verbod ‘eerlijk gezegd onzin’, terwijl McLarens Fernando Alonso vindt dat het ‘niet echt ergens op slaat’. “Want we rijden met auto’s die zo geavanceerd zijn als ruimteschepen.” “Dat we daarbij geen informatie krijgen, maakt het soms moeilijk om te weten wat er met de auto aan de hand is en wat je eraan moet doen. Misschien kunnen we dit in de toekomst dus weer veranderen.” Waar Hamilton zich na de race vooral over beklaagde, was dat zijn probleem ’technisch was en niets met rijden te maken had’, dus het volgens hem niet in strijd had moeten zijn met de radiobeperkingen. Die beperkingen zelf, zijn volgens Hamilton echter ook niet logisch: “Deze auto’s zijn technisch zo gecompliceerd dat ik echt niet begrijp waarom we wat dit soort zaken betreft geen hulp mogen krijgen van het team.” “Ik had ook geen idee wat er mis was, dus wist ook niet wat ik moest doen. Het team kon me alleen vertellen dat er een knop verkeerd stond. Ik vroeg me de hele tijd af of ik nou wat verkeerd had gedaan, maar dat had ik niet.”