“Maar het stelde ons ook in staat om dat wat er gebeurde weg te halen van de baan en op ons bedrijf te betrekken. Ferrari wordt namelijk gesponsord door UPS, onze grootste concurrent. Hij knalde met zijn Ferrari recht in onze boarding”, vertelt Kreienborg terwijl uitgerekend Vettel zelf net langs zoeft op een fiets. “Met collega’s onder elkaar kwamen de grappen al snel: ‘ups’ is de Duitse versie van oeps. We wilden niet respectloos zijn ten opzichte van UPS maar het was wel heel grappig natuurlijk. Dus we hebben met alleen die drie letters de foto gepost op onze kanalen: UPS… Dat gebeurde vlak na de race en het ging meteen viral.
UPS… #F1 #GermanGP pic.twitter.com/XjRgoql2aK
— DHL_Motorsports (@DHL_Motorsports) July 22, 2018
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
“We toonden zo onze betrokkenheid maar ook humor. Je moet je zelf als merk niet al te serieus nemen, onze rol als de logistiek partner van de Formule 1 is natuurlijk heel belangrijk. We moeten er voor zorgen dat alles op tijd en veilig klaarstaat anders kan het allemaal niet doorgaan”, Kreienborg . Maar we vonden het grappig en twee miljoen mensen vonden dat ook. Tot de dag van vandaag is het onze meest succesvolle post ooit. Ik denk dat ze het bij UPS ook wel lollig vonden.” Voor wie het zich nog kan herinneren, na de race vorig jaar brak er een enorme regenbui los. Delen van de boarding werden meegenomen en gebruikt als afdakje. DHL is dit jaar geen boardingsponsor: “Vorig jaar kunnen we niet meer overtreffen, haha. Maar er is nog een stukje aanwezig. Er zijn een paar Ferrari-fans dit jaar die hun stukje hebben meegenomen. Ergens op de camping loopt een groep met onze ‘L’ van DHL rond. Het was een trieste situatie voor Vettel, voor Ferrari, voor UPS als partner van het team maar uiteindelijk hebben we er om kunnen lachen.”