Debuut Aguri SA06 pas in juni
Eerst was het de vraag of Super Aguri de grid zou halen. En zo ja: met welke auto’s? Het werden oude Arrows-chassis’, die zo snel mogelijk vervangen moesten worden door een geheel nieuwe auto. Zo snel mogelijk is niet echt meer van toepassing, nu het debuut van de nieuwe SA06 tot Silverstone op zich laat wachten. Ondanks het inzetten van de A23-chassis’ laat het Japanse team een betere indruk achter dan velen hadden verwacht. En dat terwijl de basis van het chassis uit 2002 stamt. Dat de renstal met deze auto niet het gehele seizoen in actie zou komen was op voorhand al bekend. Alleen is het wel een tegenvaller voor het team dat de nieuwe auto nu pas op z’n vroegst tijdens de Grand Prix van Engeland ingezet kan worden. De race op Silverstone wordt pas op 11 juni verreden.
In eerste instantie was het team van Aguri Suzuki van plan om aanpassingen door te voeren aan het hybride-chassis van de BAR 007. Honda heeft het team nu laten weten dat dit niet kan, omdat hiermee het Concorde Verdrag geschonden wordt. Aangezien Honda na de controverse bij de Grand Prix van Imola in 2005 nog steeds in een proeftijd verkeert, wil de renstal geen enkel risico nemen om zich opnieuw de woede van de FIA op de hals te halen. Ook het feit dat Honda binnenkort met de FIA om de tafel gaat zitten met het oog op de regels voor 2008 heeft meegespeeld bij het maken van deze beslissing.
Super Aguri’s Managing director Daniele Audetto geeft toe dat dit nieuws een tegenvaller is voor het team, maar hij stelt tegelijkertijd dat er een plan B achter de hand is. ,,Hierdoor lopen we wel vertraging op. Waarschijnlijk wordt de nieuwe bolide niet voor Silverstone geïntroduceerd. Nu zullen we de SA05 (de huidige bolide) langzaam verder ontwikkelen met onderdelen die voor de SA06 zijn bedoeld”, vertelt hij op Autosport.
Het is onder meer de bedoeling om gebruik te maken van een nieuwe versnellingsbak. Verder wil het team de gewichtsverdeling aanpassen om een lager zwaartepunt te creëren. ,,Als we punten willen halen hebben we die nieuwe auto nodig. We komen nu twee seconden te kort op MF1, dus we wachten met smart op de SA06.”
KVN
In eerste instantie was het team van Aguri Suzuki van plan om aanpassingen door te voeren aan het hybride-chassis van de BAR 007. Honda heeft het team nu laten weten dat dit niet kan, omdat hiermee het Concorde Verdrag geschonden wordt. Aangezien Honda na de controverse bij de Grand Prix van Imola in 2005 nog steeds in een proeftijd verkeert, wil de renstal geen enkel risico nemen om zich opnieuw de woede van de FIA op de hals te halen. Ook het feit dat Honda binnenkort met de FIA om de tafel gaat zitten met het oog op de regels voor 2008 heeft meegespeeld bij het maken van deze beslissing.
Super Aguri’s Managing director Daniele Audetto geeft toe dat dit nieuws een tegenvaller is voor het team, maar hij stelt tegelijkertijd dat er een plan B achter de hand is. ,,Hierdoor lopen we wel vertraging op. Waarschijnlijk wordt de nieuwe bolide niet voor Silverstone geïntroduceerd. Nu zullen we de SA05 (de huidige bolide) langzaam verder ontwikkelen met onderdelen die voor de SA06 zijn bedoeld”, vertelt hij op Autosport.
Het is onder meer de bedoeling om gebruik te maken van een nieuwe versnellingsbak. Verder wil het team de gewichtsverdeling aanpassen om een lager zwaartepunt te creëren. ,,Als we punten willen halen hebben we die nieuwe auto nodig. We komen nu twee seconden te kort op MF1, dus we wachten met smart op de SA06.”
KVN