Ron Dennis heeft in een reactie laten weten dat hij tijdens een vergadering met de overige teambazen, over de introductie van KERS en de toekomst van Max Mosley, niet uit zijn slof is gesloten.Er werd gesuggereerd dat sommige teams de introductie van KERS, een systeem om energie terug te winnen, wilden uitstellen tot na 2009 zodat er meer tijd was op een gedegen voorbereiding.

Uiteindelijk werd besloten om niets uit te stellen en gewoon door te gaan zoals reeds was gepland. Dennis geeft wel toe dat het hem frustreerde dat voor sommige teambazen kosten besparen niet belangrijk was.

,,Ik was niet boos, ik was gepassioneerd”, legt Dennis later uit in gesprek met FORMULE 1 RaceReport-medewerker Adam Cooper. ,,In de vergadering werd gesproken over geld en onderwerp van gesprek waren de verschillende visies daarop, ook wat betreft KERS.”

,,Niet iedereen was het met elkaar eens”, vervolgt de McLaren-teambaas. ,,Wat ik vooral frustrerend vind is dat er veel mensen aanwezig waren en een mening hadden terwijl zij niet de cheques hoeven te ondertekenen.”

,,Ik wilde duidelijk maken wat de gevolgen zijn als we geen vooruitgang boeken. Ik was gepassioneerd en heb mijn mening verkondigd. Dat is het enige dat speelde. Het was ingegeven door commercie.”

,,Wij kwamen bijeen om onze meningen duidelijk te maken en dat is precies wat we hebben gedaan. Uiteindelijk was er consensus. Er waren wel meer mensen die spraken met passie, maar, zoals ik al heb uitgelegd, ik raakte ook wat gefrustreerd. Alleen is het niet waar dat ik boos was.”

Dennis zegt dat zijn team geen tegenstander is van KERS, in principe dan. ,,Dit programma, zoals Norbert Haug zal bevestigen, is voornamelijk iets waar Mercedes-Benz zich mee bezig houdt. Natuurlijk wel in samenwerking met ons. Vooral omdat het onderdeel uitmaakt van de aandrijving. Wij zijn nergens op tegen, maar wel gebaat bij consensus.”

De vergadering werd er nóg interessanter op toen de technische mannen weggingen en Bernie Ecclestone en de teambazen de situatie rond Max Mosley bespraken. Alle renstallen, behalve Ferrari en de twee Red Bull-teams, waren het erover eens dat Mosleys aanblijven de Formule 1 schade heeft toegebracht.

Omdat de renstallen het niet unaniem eens waren, werd er geen gezamenlijk statement uitgegeven. Bronnen binnen Red Bull bevestigden later dat de teambazen geen mening konden geven zonder te vragen wat teameigenaar Dietrich Mateschitz ervan vond. Mateschitz is goed bevriend met Mosley.

AC/KVN