Di Resta komt net niet tot scoren
Daan de Geus
13 oktober 2013
Het is Paul di Resta in Japan net niet gelukt een puntje te scoren. Vijf ronden voor het vallen van de vlag viel hij terug naar de elfde plek. Adrian Sutil knokte zich ondertussen van de laatste naar de veertiende plek.
Na een matige start, waarbij ‘een aantal auto’s’ hem passeerde, verloor Di Resta tijdens zijn eerste stop ook nog een plekje aan Williams-coureur Valtteri Bottas, waarop Force India en hij besloten het roer om te gooien: “We maakten een agressieve zet door een vroege tweede stop te maken, waardoor we weer voor de Williams terechtkwamen”, vertelt de Schot.
“De auto voelde vanaf dat moment bovendien beter aan, en we lagen weer op koers voor een punt, totdat de banden vijf ronden voor het eind de geest gaven en ik Jenson Button niet meer achter me kon houden”, zo verklaart Di Resta zijn terugval naar P11.
Sutil
Sutil moest de race dankzij een gridstraf als laatste beginnen. In tegenstelling tot Di Resta maakt hij wel (een broodnodige) goede start. “Mijn start was het beste moment van mijn race”, stelt hij zelfs. “Ik pakte namelijk gelijk zes mensen in.” Ook daarna stond Sutils race in het kader van knokken. “Ik vocht onderweg naar de veertiende plaats nog een aantal leuke gevechten uit, maar het viel me doordat de auto enorm veel overstuur had wel zwaar regelmatige rondetijden te rijden. Daarnaast hadden we ook moeite met de banden en kwamen we in het algemeen snelheid te kort”, besluit hij samenvattend.
Sutil moest de race dankzij een gridstraf als laatste beginnen. In tegenstelling tot Di Resta maakt hij wel (een broodnodige) goede start. “Mijn start was het beste moment van mijn race”, stelt hij zelfs. “Ik pakte namelijk gelijk zes mensen in.” Ook daarna stond Sutils race in het kader van knokken. “Ik vocht onderweg naar de veertiende plaats nog een aantal leuke gevechten uit, maar het viel me doordat de auto enorm veel overstuur had wel zwaar regelmatige rondetijden te rijden. Daarnaast hadden we ook moeite met de banden en kwamen we in het algemeen snelheid te kort”, besluit hij samenvattend.
Gerelateerd nieuws
Otmar Szafnauer moest salarissen uit eigen zak betalen: ‘Dat ging om miljoenen’
08 oktober 2024 14:00 - Nieuws
Di Resta verrast door bericht Piastri: ‘Hij moet ergens anders al een zitje hebben’
03 augustus 2022 15:00 - Nieuws
Peugeot in 2022 met Magnussen, Vergne en Di Resta naar het WEC en Le Mans
08 februari 2021 11:56 - Nieuws