
Van Lennep is onder de indruk van Verstappen.
“Ja, absoluut! Ik zeg altijd, de beste coureurs rijden in de beste auto. Daarnaast is hij ontzettend slim. Hij heeft alles op een rijtje, ook in zijn hoofd. En hij is heel goed in punten sprokkelen. Daardoor maakt hij weinig fouten. Ook als alles tegenzit heeft hij nog een slimme strategie.” De race van Mercedes van gisteren was niet zo sterk. Waar lag dat aan?

Mercedes had het niet goed voor elkaar in Mexico. Uitstapjes, zoals deze van Bottas, zagen we vaker.
“Hij was er erg blij mee. Het was ook niet zo gek dat hij wegliep bij die rare vraag in het interview direct na de race. Als voor de zoveelste keer gevraagd wordt waarom je het niet goed hebt gedaan zou ik het ook niet zeggen. Het is allang duidelijk, iedereen weet dat hij het verbruid heeft. Maar Vettel hoort zeker ook bij de grote coureurs.”

“Het is duidelijk wat er fout ging bij Vettel dit seizoen, dan hoeft hij dat niet nog eens uit te leggen.”
“Ik zie de strijd al helemaal zitten! Tussen Vettel en Hamilton, maar ook met Leclerc. En Max maakt ook een hele goede kans.” Stoffel Vandoorne reed gisteren ook een goede race. Heeft hij een beetje zelfvertrouwen terug?
“Vandoorne is best goed, maar de vraag is hoe goed. Hij is even goed als andere goede coureurs in een mindere auto. Er zijn echt twee verschillende klassen, dat zou niet zo mogen zijn. De regels zouden weer teruggeschroefd moeten worden, alleen dan wordt het weer een beetje gelijk getrokken. Het is nu te ingewikkeld en te duur geworden, er is echt een tweedeling. Hij is goed, maar hij moet ook de kans krijgen. Volgend jaar gaat hij natuurlijk naar de Formule E. Ik ben heel benieuwd naar die klasse, met al die grote merken. Maar het zit daar zo dicht op elkaar. Ze gaan met vier dik de bocht in, dan gebeuren er veel ongelukken. Daar kun je als coureur vaak niks aan doen. Maar we gaan het volgend jaar zien.”