
Campos komt momenteel al uit in de Formule 2 en Formule 3.
Behalve Campos heeft ook Panthera Team Asia uitgesproken zich per 2021 op de Formule 1 te richten, maar dat heeft daarbij wel altijd toegegeven nog geen aanvraag bij de internationale autosportbond FIA te hebben ingediend. Lees ook: Nieuw team Panthera Team Asia mogelijk vanaf 2021 op de Formule 1-grid Een derde partij waar de geruchten rondom rondzingen, is het SMP Racing van de Russische miljardair Boris Rotenberg. SMP Racing runde eerder een team in het WEC (dat zich voor het huidige WEC-seizoen heeft teruggetrokken) en ondersteunt een van de grootste talentenprogramma’s ter wereld. Rotenberg verkondigde bij de Grote Prijs van Rusland dat het niet uitgesloten is dat hij op een dag een Formule 1-renstal opzet, maar het nagelaten daarbij concreet te worden.

Als het aan Brawn ligt, blijft gridplekje 21 leeg in 2021 en blijft het dat eerste jaar onder het nieuwe reglement bij 10 teams en 20 auto’s.
Voor ieder mogelijk team is 2021, hoewel kort dag, echter een logisch instapmoment: het is het eerste jaar van een grote technische regelrevolutie waarbij nieuwe auto’s worden geïntroduceerd, maar wellicht belangrijker dan dat voor nieuwkomers is dat de budget cap per 2021 van kracht wordt. De budget cap komt net onder de 160 miljoen euro te liggen (al vallen flink wat uitgaven er buiten) wat het goedkoper moet maken om een team te runnen. Daar komt nog bij dat de sport nog naar verdere kostenbesparende maatregelen kijkt. Sportief directeur Brawn heeft er echter al een voorkeur voor uitgesproken de deur op z’n vroegst in 2022 open te zetten voor nieuwe teams, en in 2021 eerst met de huidige tien teams te kijken hoe alles loopt onder de nieuwe regels.