Vlak voor de start van de Franse Grand Prix hebben de GPMA-teams de eisen van Max Mosley ingewilligd. De FIA-voorzitter eiste dat er jaarlijks vijftien miljoen euro wordt gestort in het Engine Fund en dat zijn de fabrikanten nu overeengekomen. Dit nieuws meldt FORMULE 1 RaceReport-medewerker Adam Cooper.
Deze belofte volgde snel nadat de GPMA een statement had uitgegeven waarin de FIA werd aangespoord de deal van tien miljoen euro per jaar te accepteren. Omdat het de fabrikanten anders te gortig werd en de privateers, samen met de FIA, duidelijk als winnaar uit de strijd zouden komen.

Overigens heeft Renault tijdens de race een persbericht verstuurd waarin het team laat weten het door de GPMA uitgevaardigde statement niet te steunen.

Het lijkt er op dat er een akkoord gesloten is, maar er is nog wel het één en ander te doen voordat FIA-president Mosley echt tevreden is…

Update 17:40 uur: Hoewel het er op leek dat een vredesakkoord was gesloten, heeft de FIA onthuld dat dit aanbod puur en alleen komt van BMW. Bovendien is de identiteit van de fabrikanten die het met dit voorstel eens zijn onbekend.

In een antwoord op de brief van BMW’s Bernard Göschel heeft de FIA laten weten te hopen ’dat deze onduidelijke situatie snel wordt opgehelderd en dat snel duidelijk wordt wie de zes fabrikanten zijn die in het persbericht zijn genoemd’.