Sutton Images
Jan van der Burgt
22 juli 2016
Fernando Alonso klokte twee keer de zevende tijd, Jenson Button twee keer de achtste. Daarmee is McLaren het vierde team op de baan en dat stemt het McLaren-duo hoopvol.
Fernando Alonso mag er met twee keer de zevende tijd goed bij staan, van een leien dakje ging het zeker niet. McLaren koos ervoor om tussen de beide vrije trainingen in de motor van de Spanjaard te wisselen.
“Dat was een verzoek van Honda, zo vertelt Fernando Alonso aan het eind van zijn vrijdag. “Voor mij gevoel was er niet zoveel mis met de motor, maar de data toonde wat onregelmatigheden aan en dus besloten we op ingeven van Honda de krachtbron te wisselen.”
“Maar verder ziet het er goed uit”, weet Alonso. “Wat betreft de afstelling van de auto valt er nog wel het één en ander te verbeteren, maar we hebben een goed idee over hoe we dat kunnen doen. Inhalen is op deze baan lastig, dus het is belangrijk om zo ver mogelijk naar voren te starten. Q3 is dan ook het doel, en dat moet, ook gezien de voorgaande races, kunnen lukken.”
Button
Teamgenoot Jenson Button bleef aan de andere kant van de garage verschoond van problemen en is tevreden met hoe de auto het op de Hongaarse omloop doet: “De auto voelt goed, de zachte banden houden zicht goed, enkel op de zachte banden zijn we nog een beetje zoekende.” Wat betreft de kansen voor morgen en de dag daarna, weet Button dat ze naar achteren moeten kijken in plaats van naar voren: “Het middenveld zit erg dicht op elkaar. We zullen dus met name de teams die achter ons staan in de gaten moeten houden en in mindere mate de auto’s die vandaag sneller waren.”
Teamgenoot Jenson Button bleef aan de andere kant van de garage verschoond van problemen en is tevreden met hoe de auto het op de Hongaarse omloop doet: “De auto voelt goed, de zachte banden houden zicht goed, enkel op de zachte banden zijn we nog een beetje zoekende.” Wat betreft de kansen voor morgen en de dag daarna, weet Button dat ze naar achteren moeten kijken in plaats van naar voren: “Het middenveld zit erg dicht op elkaar. We zullen dus met name de teams die achter ons staan in de gaten moeten houden en in mindere mate de auto’s die vandaag sneller waren.”
Gerelateerd nieuws
Het jaar van Lando Norris: tranen van geluk én verdriet in leerzaam en succesvol 2024
27 december 2024 12:36 - Het Jaar van
Piastri streeft naar meer kwalificatiesnelheid voor nieuwe titelambities
26 december 2024 15:00 - Nieuws
Piastri hint op mogelijke spanningen in de toekomst: ‘Je probeert je teamgenoot altijd te verslaan, dat maakt echte vriendschap lastig’
18 december 2024 20:00 - Nieuws
Verstappen wijst kritiek af: ‘Alleen kampioenen begrijpen mijn mentaliteit’
18 december 2024 11:00 - Nieuws