Bij Ferrari weet men nog niet of ze de voorkeur geven aan een droge of een natte baan. Ze zetten in ieder geval in op een nat weekend, onder andere door de volle regenband zoveel mogelijk achter de hand te houden.

Fernando Alonso legt na afloop van de eerste twee vrije trainingen uit waarom het zo lastig is om op een nat Interlagos in de rondte te blijven gaan: “De hoeveelheid water en de locatie ervan verandert vrijwel elke ronde. Dat betekent dat je verschrikkelijk geconcentreerd in de auto moet zitten en elke centimeter van de baan in je op moet nemen, elke ronde opnieuw. Onder deze omstandigheden kan de baan zomaar ineens drie seconden sneller of juist weer langzamer zijn.”

“Gezien de voorspellingen van een volledig nat raceweekend denk ik dat we een goede vrijdag achter de rug hebben. We zullen ons vanavond eens moeten buigen over een waterdicht plan voor de race, ook al moet je hier ook wel het nodige geluk hebben. Je moet onder deze omstandhigheden op het juiste moment op de juiste plek zijn.”

Felipe Massa
De Braziliaan, voor de gelegenheid uitgedost met een volledig rood helmontwerp en een overall waarin de kleuren van de Braziliaanse vlag verwerkt zijn, spreekt na afloop van de trainingen van een ‘moeilijke’ dag: “We hebben ervoor gekozen niet al te veel ronden te rijden en de full wets daarbij te ontzien. Die verwachten we later dit weekend nog nodig te hebben.”

“Het is moeilijk om voorspellingen te doen. We weten eigenlijk niet of deze condities ons goed liggen. Het wordt belangrijk om op elk moment de juiste banden onder de auto te hebben liggen en om vertrouwd te raken met de baan. Voor mij is dit een heel speciaal weekend. Ik rijd mijn laatste race voor Ferrari voor mijn thuispubliek. Ik hoop met dit team nog een keer te kunnen vlammen.”