Linda Vermeeren
28 februari 2014
Vandaag zal er door de FIA een beslissing worden genomen of het team dat de Amerikaan Gene Haas heeft aangemeld bij de autosportfederatie in 2015 ook daadwerkelijk mag deelnemen.
Haas, bekend om zijn NASCAR-team is niet de enige geïnteresseerde om deel te nemen aan de Formule 1. Onder aanvoering van Colin Kolles – voormalig teambaas van Midland, Spyker, Force India en HRT – heeft zich ook een Roemeens consortium zich gemeld. Het Romeinse project wordt volgens onze correspondent Adam Cooper gefinancierd met staatsgeld en heeft op papier de zaken beter voor elkaar dan
zijn Amerikaanse rivaal. Bij de inschrijvingsdeadline van de nieuwe teams op 12 december, verklaarde de FIA dat ze op 28 februari een beslissing zoude maken. Volgens Cooper is het echter nog maar de vraag of de federatie die keuze ook openbaar maakt. Ferrari Haas heeft connecties met Ferrari en zou kunnen profiteren van het feit dat de FIA de regels wat betreft het delen van technologie vanaf volgend seizoen wat wil laten vieren. Dat zou dus betekenen dat de NASCAR teameigenaar bijna alles wat hij nodig heeft dus in Maranello zou kunnen kopen. Echter moet hij wel het intellectueel eigendom bezitten van het chassis en bodywork. Beide kandidaten hebben 130.000 dollar aan inschrijfgeld betaald en een screening proces moeten ondergaan waarna de belangrijkste cijfers afgelopen dinsdag gepresenteerd werden. Naar verluidt was FIA-president Jean Todt niet direct betrokken bij de vergaderingen. Boekenonderzoek De originele FIA aankondiging geeft je een idee van wat besproken is. Zoals een boekenonderzoek naar de technische mogelijkheden en de middelen van het team, en het vermogen van het team om voldoende financiële middelen in te zamelen om de deelname aan het kampioenschap ??op een concurrerend niveau te kunnen waarborgen. Daarnaast werd gekeken naar de ervaring van het team en de beoordeling van de toegevoegde waarde van de kandidaat aan het kampioenschap.
zijn Amerikaanse rivaal. Bij de inschrijvingsdeadline van de nieuwe teams op 12 december, verklaarde de FIA dat ze op 28 februari een beslissing zoude maken. Volgens Cooper is het echter nog maar de vraag of de federatie die keuze ook openbaar maakt. Ferrari Haas heeft connecties met Ferrari en zou kunnen profiteren van het feit dat de FIA de regels wat betreft het delen van technologie vanaf volgend seizoen wat wil laten vieren. Dat zou dus betekenen dat de NASCAR teameigenaar bijna alles wat hij nodig heeft dus in Maranello zou kunnen kopen. Echter moet hij wel het intellectueel eigendom bezitten van het chassis en bodywork. Beide kandidaten hebben 130.000 dollar aan inschrijfgeld betaald en een screening proces moeten ondergaan waarna de belangrijkste cijfers afgelopen dinsdag gepresenteerd werden. Naar verluidt was FIA-president Jean Todt niet direct betrokken bij de vergaderingen. Boekenonderzoek De originele FIA aankondiging geeft je een idee van wat besproken is. Zoals een boekenonderzoek naar de technische mogelijkheden en de middelen van het team, en het vermogen van het team om voldoende financiële middelen in te zamelen om de deelname aan het kampioenschap ??op een concurrerend niveau te kunnen waarborgen. Daarnaast werd gekeken naar de ervaring van het team en de beoordeling van de toegevoegde waarde van de kandidaat aan het kampioenschap.
Gerelateerd nieuws
Oliver Bearman ook zondag tijdens GP São Paulo achter het stuur bij Haas
01 november 2024 22:25 - GP São Paulo
Magnussen ziekgemeld in São Paulo, Bearman stapt opnieuw in de Haas
01 november 2024 14:00 - GP São Paulo
Russell pleit opnieuw voor professionele stewards na controversiële duels
01 november 2024 12:30 - GP São Paulo
Haas onthult geheim achter succesvol seizoen: ‘Alles is daarop gericht’
30 oktober 2024 15:00 - Nieuws