Bouke van den Berg
23 november 2012
De FIA wil volgend jaar aan elk geschikt circuit volgend jaar een tweede DRS-zone toevoegen. Dit moet het aantal inhaalacties in de Grands Prix hoog houden.
De autosportfederatie legt volgend jaar het gebruik van de verstelbare achtervleugel aan banden in de vrije trainingen en kwalificatie. Coureurs kunnen hun vleugel ook dan alleen nog maar in de DRS-zones openklappen.
Gevreesd wordt dat teams de auto’s anders zullen afstellen als er maar één inhaalzone is. Inhalen wordt hierdoor lastiger, iets dat de FIA wil voorkomen. De organisator van het F1-kampioenschap heeft daarom openlijk de wens uitgesproken om aan zo veel mogelijk circuits een DRS-zone toe te voegen.
Bij de meeste banen moet dat eenvoudig kunnen, maar bij Monaco lijkt een tweede inhaalzone weer onwaarschijnlijk.
Gerelateerd nieuws
Sneertje van Verstappen: ‘Hoop dat we nu echte, volledige prestaties van alle auto’s zien’
21 november 2024 21:15 - GP Las Vegas
Hamilton waarschuwt FIA: ‘Als we geen antwoord krijgen, gaan we achter ze aan’
21 november 2024 19:30 - GP Las Vegas
FIA verbiedt trucje met skid blocks: Nieuwe technische richtlijnen ingevoerd
21 november 2024 12:00 - GP Las Vegas