De FIA heeft een noodgreep in het technische reglement gedaan om het gebruik van flexibele vleugels definitief uit te bannen. Vanaf de komende race moeten de teams hun vleugels aanpassen.
 
 
Na de Grand Prix van Maleisië werden Ferrari, BMW en McLaren door de FIA opgedragen om het ontwerp van hun achtervleugels te wijzigen. Kennelijk voldoen deze teams nog altijd niet aan de eisen, want de FIA heeft nu een ingreep in het reglement gedaan die het onmogelijk maakt om vleugels te laten doorbuigen.

Vanaf de Grand Prix van Canada moeten alle teams een verticale splitter aanbrengen die verzekerd dat de horizontale delen van de achtervleugel te allen tijde 50 millimeter van elkaar gescheiden blijven. Vermoed wordt dat verschillende teams ook na de modificaties van Maleisië vleugels gebruiken die op hoge snelheid doorbuigen. Op die manier ondervinden de auto’s minder luchtweerstand op rechte stukken. Zodra de snelheid vermindert, nemen de vleugels hun oorspronkelijke positie weer in en wordt neerwaartse druk gegenereerd.

De ophef rond flexibele vleugels ontstond in Bahrein, waar op beelden via de ingebouwde camera duidelijk te zien was dat de voorvleugel van Ferrari’s doorboog op het rechte stuk. Getuige de actie die de FIA onderneemt concentreren de problemen zich nu alleen nog rond de achtervleugel.