Force India-coureurs staan er goed bij
Jan van der Burgt
26 juli 2013
De dag van Adrian Sutil en de dag van Paul di Resta lagen ver uiteen. Sutil zat er al direct goed bij, terwijl di Resta zich terug moest knokken na een moeilijke ochtendtraining.
Adrian Sutil is aan het eind van de dag dan ook de meest tevreden coureur van het tweetal: “Het was een hele positieve eerste training. Ik had vrijwel direct een goede basisafstelling te pakken, waardoor ik me in de middag vooral kon richten op het nodige bandenwerk. Ik voelde me op de zachte band iets beter dan op de medium compound, al was het in beide gevallen niet eenvoudig om ze echt goed te laten werken.”
“Het voornaamste is dat we vandaag belangrijke data hebben verzameld en dat we ons daarmee hopelijk kunnen verbeteren voor de dag van morgen. De balans van de auto is gewoon goed en ik voel me zeer comfortabel in mijn auto.”
Paul di Resta
Bij Paul di Resta kwam de dag wat moeizamer op gang. Zijn achttiende tijd in de eerste vrije training onderstreept dat. “Het was geen eenvoudige dag”, legt de Schot uit. “Vanaf het begin liepen we een beetje achter de feiten aan wat betreft de afstelling van de auto. In de middag hebben we echter grote stappen gemaakt.” “Er valt nog meer uit de auto te halen en daarom moeten we vanavond maar eens goed om de tafel gaan zitten. We willen voor de kwalificatie uiteraard het onderste uit de kan halen. Daarvoor kunnen we bouwen op flink wat informatie die we hebben vergaard uit in totaal zestig ronden op de nieuwe banden.”
Bij Paul di Resta kwam de dag wat moeizamer op gang. Zijn achttiende tijd in de eerste vrije training onderstreept dat. “Het was geen eenvoudige dag”, legt de Schot uit. “Vanaf het begin liepen we een beetje achter de feiten aan wat betreft de afstelling van de auto. In de middag hebben we echter grote stappen gemaakt.” “Er valt nog meer uit de auto te halen en daarom moeten we vanavond maar eens goed om de tafel gaan zitten. We willen voor de kwalificatie uiteraard het onderste uit de kan halen. Daarvoor kunnen we bouwen op flink wat informatie die we hebben vergaard uit in totaal zestig ronden op de nieuwe banden.”
Gerelateerd nieuws
Otmar Szafnauer moest salarissen uit eigen zak betalen: ‘Dat ging om miljoenen’
08 oktober 2024 14:00 - Nieuws
Di Resta verrast door bericht Piastri: ‘Hij moet ergens anders al een zitje hebben’
03 augustus 2022 15:00 - Nieuws
Peugeot in 2022 met Magnussen, Vergne en Di Resta naar het WEC en Le Mans
08 februari 2021 11:56 - Nieuws