Het jaartje verplicht vrijaf deed Kamui Kobayashi beseffen dat hij niets liever wil dan racen in de Formule 1. Nu is hij weer terug, maar heel veel lol beleeft hij niet aan zijn rentree. “Achteraan rijden is niet leuk.
Red Bull mist eigen feest
Het circuit heet Red Bull Ring, maar het levert Red Bull geen voordeel op. Alle drie de uitvallers zijn Red Bull-bolides, wereldkampioen Vettel incluis. Ricciardo kan met de achtste plaats de eer niet redden. In de kwalificatie steelt Williams de show, terwijl Mercedes de zesde dubbelzege in acht races boekt.
Wolff in schaapskleren
Toto Wolff is het paradepaardje van Mercedes. Zijn renstal gaat aan kop in beide klassementen, zodat niemand meer spreekt over zijn tirade van vorig jaar. Integendeel: die is in de doofpot gestopt. Als je wint, heb je vrienden: een geluk waarmee de Oostenrijker heel makkelijk zijn blazoen schoonpoetst.
Een nieuw tijdperk
In 1950 vindt op het circuit van Silverstone de allereerste race voor het wereldkampioenschap Formule 1 plaats. Een nieuw tijdperk begint, al zijn de meeste auto’s en coureurs van voor de Tweede Wereldoorlog.
Klasse apart
Als ze gevraagd worden waarom ze in race twee op Spa niet alle drie de podiumplekken hebben opgeëist, zoals in race één, moeten de Citroën-coureurs het antwoord schuldig blijven. Tom Coronel, derde in race twee, weet het wel: “Omdat ik er ben!” De Chevrolet-coureur zegt het met ’n big smile, maar gezien Citroëns dominantie kan het worden gezien als galgenhumor.