In dit nummer naast het verslag van de Europese Grand Prix onder meer: KERS, wat is het en wat doet het? Verder interviews met Kazuki Nakajima, Stefano Domenicali en Sébastien Bourdais en een portret van Damon Hill en natuurlijk nieuws, columns en de mooiste foto’s.

Strijd om erkenning – Damon Hill: onderschatte ’tough bastard’
Damon Hill werd in 1996 wereldkampioen Formule 1, maar dat leverde hem niet de erkenning op waarvoor hij zo hard had gewerkt. Hij had met de Williams van dat jaar nu eenmaal de beste auto, meenden zijn criticasters. Maar Damon Hill, zoon van racelegende Graham, had wel degelijk talent, doorzettingsvermogen en een brandende ambitie om de beste coureur ter wereld te worden. Hij had echter één grote hindernis: Michael Schumacher.
KERS voor dummies – Het wat, hoe en waarom van energieregeneratie
Dat KERS zijn intrede in de Formule 1 gaat doen is onvermijdelijk. Maar wat is KERS nu precies? Welke technologie kunnen we verwachten? Wij zetten alle technische aspecten nog een keer op een rijtje en leggen uit wat KERS is, wat het doet, hoe het dat doet en vooral: wat de Formule 1 daar nu precies aan heeft.
Stille kracht – Interview met Kazuki Nakajima
Hij is altijd alleen tijdens Grand Prix’, maar dat vindt hij prettig. Hij leest veel, luistert veel naar muziek en geniet van elke seconde die hij als Formule 1-coureur meemaakt. Kazuki Nakajima leek in eerste instantie vooral uit commerciële overwegingen achter het stuur van de Williams te worden gezet, maar heeft zich ontpopt als een aanwinst voor het team. In gesprek met de beleefdste man van de paddock.
Nieuw circuit, het oude liedje – Valencia levert minder spektakel op dan verwacht
In de Europese Grand Prix doet Lewis Hamilton opnieuw goede zaken – al wordt hij tweede. Op het gloednieuwe stratencircuit beleeft Ferrari (eveneens opnieuw) een zoetzuur weekend: Felipe Massa wint dominant de race, Kimi Raikkonen valt meer dan roemloos uit en het team blundert opnieuw tijdens de pitstops. Verslag van de race die Kimi’s kansen op het kampioenschap weer een stapje kleiner heeft gemaakt.
Teams zoeken naar eenheid – Oprichting FOTA nog niet definitief
De Formule 1-teams staan stevig onder druk: KERS komt eraan, er moeten kosten worden bespaard en er moet een nieuwe Concorde-overeenkomst worden gesloten. Met de oprichting van een eigen belangenvereniging, de FOTA, willen de tien teams een tegenwicht bieden tegen de pressie die Bernie Ecclestone op commercieel, en Max Mosley op sportief gebied op hen uitoefenen. Maar daar is eenheid voor nodig. En die is er nog niet. Een analyse.