‘Ik maak het verschil’ – Mike Gascoyne In Actueel: Michiel Mol onthaalde hem als de reddende engel. Met Mike Gascoyne in de gelederen zou bij Spyker alles anders en beter worden. Nogal ambitieus. Maar, gelukkig voor het team, denkt Gascoyne er net zo over. |
|
‘Ik ben een kleine terrorist’ – Christijan Albers Christijan Albers is intens gelukkig met de overname van MF1 Racing door Spyker en Michiel Mol. Maar de Nederlander waarschuwt meteen voor te veel optimisme. ,,We redden het echt niet om volgend jaar al vooraan te rijden.’’ |
|
Brandbommen en bakkebaarden – Seventies special Wij van FORMULE 1 RaceReport vinden de jaren zeventig te gek. Daarom een uitgebreide special, met daarin allerlei verhalen over bijzondere huisvlijt. De handvaardigheidleraar die een Formule 1-wagen in zijn vrije tijd in elkaar schroefde en daarmee langs de circuit ging. |
|
Held uit de achtertuin – Historie Arnold van Dijk was een man met grote ambities. Begin jaren zeventig bouwde hij in zijn garage in Breda eigenhandig een Formule 1-auto. De eerste en enige volledig Nederlandse F1 kwam echter niet verder dan een rondje over het circuit van Zandvoort. Achterop een vrachtwagen. |
|
In naam van Holland – ‘We waren er wel mooi bij’ Meer dan een voetnoot in de Formule 1-geschiedenis zijn ze nooit geworden: de gebroeders Bob en Rody Hoogenboom van HB Alarmsystemen. Tussen 1975 en 1977 probeerden ze het in de Formule 1. Als sponsor, later als teameigenaar. Het leverde weinig sportieve successen op. Mooie verhalen des te meer. |
|
Kunst en vliegwerk – De moedige pogingen van doe-het-zelvers Kitcars. Formule 1 auto’s van de eenvoudigste soort, in elkaar geschroefd door gelukszoekers en avonturiers, ergens in een schuurtje. Om te bewijzen dat het kon: een Formule 1 bouwen in je achtertuin |
FORMULE 1 RaceReport nr. 19 is uit
FORMULE 1 RaceReport nummer 19/2006 is overal te koop. Met daarin een Seventies Special en interviews met Mike Gascoyne en Christijan Albers. En natuurlijk de columns van Christijan Albers en Olav Mol.