Alle technische hoogte- en dieptepunten van 2008 vind je in het dossier Techniek. Plus: interviews met Robert Kubica en Patrick Head, Olav Mol velt zijn oordeel over de coureurs van 2008, alles over de samenwerking tussen Force India en McLaren en de beste columns en mooiste foto’s.

Interview: Patrick Head – De tweede man van Williams
Patrick Head had een enorm korte loopbaan in de Formule 1 kunnen hebben, als Frank Williams hem geen kans had gegeven bij zijn team. Head bleef er tot de dag van vandaag als technische man – inmiddels ruim dertig jaar. Ook in de zware tijden die het team nu doormaakt. Want Head mag Williams dan niet zien als vriend, hij gelooft wel in loyaliteit.
Bernies miljoenencircus – Hoe rolt het geld in de Formule 1?
Geld moet rollen in de Formule 1. Maar hoeveel geld gaat er eigenlijk om in deze miljardensport? Niemand die daar iets over wil zeggen. Want het grootste taboe in de Formule 1 is en blijft om een ander inzage te geven in je kasboek. Formule 1 RaceReport ging op jacht naar het verhaal achter het geld.

Kubica baalt – Poolse ster maakt BMW verwijten
Robert Kubica staat niet bekend om zijn fluwelen tong of subtiele aanpak van problemen. Als hem iets dwarszit, zal hij niet schromen de vinger op de zere plek te leggen. Zo ook nu: wat de Poolse coureur betreft is het de schuld van BMW dat hij geen grotere kans maakte op de wereldtitel. Pittige taal, maar Kubica neemt er geen woord van terug.
Kampioenschap van de brekebenen – Alle technohits van 2008
De jaarlijkse Techniekspecial wordt er een om extra goed te bewaren. Nu de eerste foto’s zijn gepubliceerd van de auto’s zoals ze er vanaf 2009 bij rijden, zouden we de huidige exemplaren nog wel eens kunnen gaan missen. Op geheel eigen wijze geeft Henk Wagenaar Hummelinck namens de redactie van Formule 1 RaceReport het complete overzicht van de technische hoogte- en dieptepunten van 2008.