Lees in de vernieuwde [schuin}Formule 1 RaceReport{schuin] alles over de eerste twee Grand Prix' van het seizoen 2008, het laatste nieuws en de opinies van onze vertrouwde columnisten. Plus interviews met onder meer Jos Verstappen en Sébastien Bourdais en nieuwe rubrieken als [schuin}Spin the wheel {schuin]en [schuin}Terugblik{schuin]. Dat en meer in [schuin}Formule 1 RaceReport{schuin]: vernieuwd, maar boordevol vertrouwde kwaliteit.

Profiel: Mika Hakkinen – Moegestreden kampioen
In een nieuwe serie portretten van fameuze Formule 1-coureurs trappen we af met Mika Hakkinen. De wereldkampioen van 1998 en 1999 was de enige man die bij Michael Schumacher respect wist af te dwingen – geen geringe prestatie. De Fin stond enkele jaren lang aan de top van zijn professie, maar trad enkele jaren na zijn laatste WK moegestreden terug. Volg Hakkinens route naar de roem en lees over zijn leven na de F1.
Franse lente – Interview met Sébastien Bourdais
Hij dacht dat zijn kansen op een Formule 1-loopbaan verkeken waren. Tot dat ene telefoontje: of hij wilde komen testen voor Toro Rosso. Viervoudig Champ Car-kampioen Bourdais twijfelde geen seconde; hij laadde vrouw, kind en zijn inboedel in en trok de oceaan over, op weg naar een nieuwe fase in zijn carrière. Zo werd een droom werkelijkheid, al heeft het team waar de Fransman voor rijdt nu niet echt WK-materiaal. Het maakt niet uit: ,,Ik voel me niet te groot om voor Toro Rosso te racen.''
Het middenveld rukt op – Verslag Grand Prix van Maleisië
Na het dramatische weekend in Melbourne stelt Ferrari orde op zaken, ondanks een opnieuw blunderende Felipe Massa. Opmerkelijker is echter dat het middenveld veel competitiever lijkt dan Formule 1- kenners hadden verwacht. En wat des te leuker is, is dat de verhoudingen nog lang niet zo duidelijk liggen als vooraf werd voorspeld. Al zal Lewis Hamilton daar minder blij mee zijn.
'Ik ken mijn tekortkomingen' – Jos verstappen over racen, relaties en ruzie maken
Dit jaar kruipt Jos Verstappen voor het eerst in twee jaar weer achter het stuur van een racewagen. In een openhartig interview praat de Limburger over zijn verwachtingen voor Le Mans, zijn Formule 1-carrière, zijn ruzie met Jan Lammers en zijn gezin. En over zijn neiging uit te spreken wat hij denkt. ,,Ik had misschien soms iets tactischer kunnen zijn,'' erkent hij. Maar toch: ,,Ik heb nooit spijt van wat ik heb gezegd.''
'Met ons valt niet te spotten' – Vragenvuur met Ferrari-baas Stefano Domenicali
Na de dramatische Grand Prix van Australië lag Ferrari-teamchef Stefano Domenicali meteen onder vuur. Hadden Ferrari's problemen te maken met wanbeleid? Na de voor Ferrari heel wat beter verlopen race in Maleisië legden we Domenicali die vraag voor. Zijn antwoord is duidelijk: ,,We zijn het winnen nog niet verleerd.'' En: ,,Ik ben tevreden over de manier waarop we ons niet gek hebben laten maken door de media.''
Ferrari's dramaweekend Down Under – Verslag Grand Prix van Australië
Met als aftrap de zeldzaam spectaculaire Grand Prix van Australië lijkt het seizoen 2008 een heel andere kant op te gaan dan verwacht. Vooral voor Ferrari, dat een ellendig weekend meemaakt waarin niet alleen het team, maar ook de beide coureurs blunderen alsof ze in de GP2 rijden en tot overmaat van ramp beide auto's uitvallen met motorproblemen. Het middenveld profiteert, met een prachtig podium als resultaat.
Dit was nog maar het begin – Analyse van de eerste races zonder elektronische hulpmiddelen
Hoe spectaculair de Grand prix van Australië ook was, een goede graadmeter voor het beoordelen van de nieuwe reglementen vormde de race niet. Maleisië was een betere maatstaf. Zeker is dat de nieuwe regels zorgen voor meer glij- en slippartijen, maar de echte scherprechters zullen de stratencircuits zijn. Kortom: het beste moet nog komen.