FORMULE 1 RaceReport nummer 05/2007 is overal te koop. Met daarin alles over de Grand Prix van Australië en de sponsordeal van Spyker. En natuurlijk de columns van Mark Webber en Olav Mol.

Schumi? Kimi! – Grand Prix van Australië
Wekenlang kon je geen enkele website bezoeken, tijdschrift lezen of krant openslaan of Felipe Massa werd de hemel in geprezen. Bernie Ecclestone noemde hem de belangrijkste uitdager van Fernando Alonso en ook binnen Ferrari deden ze aan die hype mee. Kimi Raikkonen deed intussen alsof zijn neus bloedde om in Australië keihard toe te slaan.
Spyker wil gerechtigheid – Rechtszaak dreigt
Spyker is in Melbourne op oorlogspad. Het Nederlandse team vindt dat Super Aguri, Red Bull en Toro Rosso niet in het bezit zijn van het ‘intellectueel eigendom’ van de auto waarmee zij aan de start verschijnen en dus in strijd handelen met het reglement. Spyker eist maatregelen.
Miljoeneninjectie – Steun voor Spyker uit Abu Dhabi
Spyker presenteert in Melbourne haar hoofdsponsors. Reden voor een feestje. Die jubelstemming verdwijnt echter als de auto voor het eerst in actie komt. Toch blijft grote baas Victor Muller positief. ,,Ik ben zeker niet ontevreden.”
De eerste keer – Het weekend van de drie debutanten
Drie debutanten staan er in Melbourne aan de start. Slechts een van hen, Spyker-coureur Adrian Sutil, kan relatief in de luwte zijn werk doen. Hoe anders ligt het voor Lewis Hamilton (McLaren) en Heikki Kovalainen (Renault). Zij staan het hele weekend volop in de schijnwerpers. Hamilton: ,,Normaal zat ik nu midden in de nacht voor de televisie. Nu mag ik zelf meedoen. Ongelooflijk.”
‘Dit is nog maar het begin’ – Ron Dennis
Ron Dennis is normaal gesproken pas tevreden als zijn team wint. Maar in Melbourne nam de McLaren-baas genoegen met een tweede en derde plaats. Zijn twee nieuwe coureurs stemden hem tevreden. Heel tevreden. ,,Met zulke coureurs werken, dat is genieten.”
Windtunnelvisie – Waar ligt de winst voor F1-ontwerpers?
De technische reglementen voor 2007 zijn nauwelijks veranderd ten opzichte van de regels zoals die vorig jaar golden. Wel is het motorenreglementen bevroren. Bovendien heeft de FIA een aantal technische vondsten die in 2006 opdoken verboden, zodat er voor de ontwerpers en engineers amper nog ruimte is voor creativiteit. Het resultaat laat zich raden: aërodynamica is de komende jaren het toverwoord.