
Liberty probeert de fans waar mogelijk bij de sport te betrekken. Eerder deden zij dat met Fan Festivals, zoals hier in Milaan.
“Sinds 1996 heeft de Formule 1 – op twee keer na – altijd zijn seizoenstart in Melbourne gehad; er is geen beter plek dan deze stad”, vertelt Sean Bratches, commercieel directeur van de Formule 1. “Het enthousiasme van de fans in Melbourne verdient speciale dank en daarom hebben we besloten om voor het eerst in de historie van de sport een launch event te houden. We vinden het geweldig om dit voor de fans te doen. Het is belangrijk dat we hen centraal stellen bij alles wat we doen. Met dit evenement lukt dat zowel lokaal als globaal.” “Het seizoen 2019 wordt een historisch moment voor de sport”, vervolgt Bratches, “omdat we onze duizendste Grand Prix vieren in China later dit jaar. We kijken ernaar uit om alle teams samen te brengen en het seizoen feestelijk af te trappen.” Wil jij meepraten over het nieuwe Formule 1-seizoen? Bij FORMULE 1 organiseren we op vrijdag 8 maart een eigen interactief live-evenement in Den Haag. We kijken vooruit op 2019 met oud-coureur Jan Lammers, de bekende fotograaf Peter van Egmond en techniekexpert Rob van den Heijkant. Er is een pubquiz, we sluiten af met een borrel en er is alle tijd om de 250 historische auto’s van het Louwman Museum te bekijken. Klik hier voor het complete programma.