Robin Frijns hoopt na een wat lastiger reeks races in de Formule E in New York beter voor de dag te komen met Envision Racing. Het circuit moet Envision beter liggen én is bekend terrein.
Dat laatste, legt hij in interview met FORMULE 1 Magazine uit, is cruciaal. Envision Racing, het team waarvoor de Nederlander al vier jaar uitkomt, staat dit seizoen op technologisch vlak – en vooral wat de in de Formule E zo belangrijke software betreft – op achterstand door het vertrek van fabriekspartner Audi.
Dat heeft uiteraard consequenties. Qua updates, maar ook wat betreft de voorbereiding op raceweekends, simulatorwerk en software. “De Formule E is echt een ‘softwarewereld’”, benadrukt Frijns. “De software is heel belangrijk voor de complexe formules die de elektrische energie verdelen.”
Lees ook: Dilemma voor Robin Frijns: Formule E-toekomst of hypercar-avontuur? ‘Krijg veel telefoontjes’
Vooral op nieuwe circuits heeft Envision hier nadeel van. Dat het seizoen medio augustus op een nieuwe baan in Zuid-Korea wordt afgesloten, is dus niet ideaal. Eerst wachten echter nog twee nummers op bekend terrein in New York en Londen.
“Die banen kennen we goed en daar kunnen we teruggrijpen op bestaande data en kennis”, zegt Frijns. “Voor het kampioenschap is het te laat”, beseft de nummer vijf daarin, “maar ik hoop in die races nog op wat mooie resultaten. Te beginnen in New York, een wereldstad met een mooi circuit dat ons beter ligt.”
In de nieuwste editie van FORMULE 1 Magazine, nr. 11, lees je het volledige interview met Robin Frijns. FORMULE 1 Magazine nr. 11 ligt nu in de winkel of is hier te bestellen – met gratis verzending binnen Nederland!