Twee jaar geleden, voor het begin van seizoen 5, werd de tweede generatie van Formule E-wagen voorgesteld. Die wagen krijgt nu een facelift en zal de naam Gen2 EVO dragen. De aanpassingen aan het bodywork zijn gemaakt om de Formule E een frisse, nieuwe look te bieden. Lees ook: Formule E wordt vanaf seizoen 2020-2021 officieel FIA wereldkampioenschap De Gen2 EVO, de Formule E-auto voor het eerste officiële wereldkampioenschap, onderging met een een nieuwe voorvleugel, sharkfin en opvallende achtervleugel een aantal wijzigingen. De bolide blijft voorzien van 18-inch Michelin banden, die zowel bruikbaar zijn bij droog als nat weer. Alejandro Agag, CEO van de Formule E, is opgetogen met het nieuwe design. “De Gen2 EVO is een van de meest opvallende raceauto’s. Het bodywork van de auto heeft een update gekregen om het er strakker en wendbaarder uit te zien”, legt Agag uit. “Deze bolide zal voor altijd de geschiedenisboeken ingaan als de eerste die uitkwam tijdens een ABB FIA Formule E Wereldkampioenschap.” Lees ook: Weblog: Hoe de elektrische auto (meer dan de Formule E) de huidige Formule 1 bedreigt
FIA Formula E
Marijn Sourbron
4 februari 2020
De Formule E heeft zijn nieuwe elektrische auto, genaamd Gen2 EVO, voorgesteld. De nieuwe bolide maakt vanaf seizoen zeven, dat eind 2020 begint, zijn intrede. “De Gen2 is een van de meest opvallende raceauto’s”, aldus FE-baas Alejandro Agag.
Twee jaar geleden, voor het begin van seizoen 5, werd de tweede generatie van Formule E-wagen voorgesteld. Die wagen krijgt nu een facelift en zal de naam Gen2 EVO dragen. De aanpassingen aan het bodywork zijn gemaakt om de Formule E een frisse, nieuwe look te bieden. Lees ook: Formule E wordt vanaf seizoen 2020-2021 officieel FIA wereldkampioenschap De Gen2 EVO, de Formule E-auto voor het eerste officiële wereldkampioenschap, onderging met een een nieuwe voorvleugel, sharkfin en opvallende achtervleugel een aantal wijzigingen. De bolide blijft voorzien van 18-inch Michelin banden, die zowel bruikbaar zijn bij droog als nat weer. Alejandro Agag, CEO van de Formule E, is opgetogen met het nieuwe design. “De Gen2 EVO is een van de meest opvallende raceauto’s. Het bodywork van de auto heeft een update gekregen om het er strakker en wendbaarder uit te zien”, legt Agag uit. “Deze bolide zal voor altijd de geschiedenisboeken ingaan als de eerste die uitkwam tijdens een ABB FIA Formule E Wereldkampioenschap.” Lees ook: Weblog: Hoe de elektrische auto (meer dan de Formule E) de huidige Formule 1 bedreigt
Twee jaar geleden, voor het begin van seizoen 5, werd de tweede generatie van Formule E-wagen voorgesteld. Die wagen krijgt nu een facelift en zal de naam Gen2 EVO dragen. De aanpassingen aan het bodywork zijn gemaakt om de Formule E een frisse, nieuwe look te bieden. Lees ook: Formule E wordt vanaf seizoen 2020-2021 officieel FIA wereldkampioenschap De Gen2 EVO, de Formule E-auto voor het eerste officiële wereldkampioenschap, onderging met een een nieuwe voorvleugel, sharkfin en opvallende achtervleugel een aantal wijzigingen. De bolide blijft voorzien van 18-inch Michelin banden, die zowel bruikbaar zijn bij droog als nat weer. Alejandro Agag, CEO van de Formule E, is opgetogen met het nieuwe design. “De Gen2 EVO is een van de meest opvallende raceauto’s. Het bodywork van de auto heeft een update gekregen om het er strakker en wendbaarder uit te zien”, legt Agag uit. “Deze bolide zal voor altijd de geschiedenisboeken ingaan als de eerste die uitkwam tijdens een ABB FIA Formule E Wereldkampioenschap.” Lees ook: Weblog: Hoe de elektrische auto (meer dan de Formule E) de huidige Formule 1 bedreigt