In nr. 9 van Formule1.nl een uitgebreide reportage van de Grand Prix van Turkije, maar ook aandacht voor andere takken van autosport. Zo blikt Arie Luyendijk terug op zijn eerste Indy 500-zege, rijden we in 24 uur naar Le Mans en staat Hollands Glorie in het teken van de Masters of F3. Plus achtergronden, interviews en de beste foto’s!

Spionage: Red Bulls wonderauto
Red Bull Racing steekt met kop en schouders boven de concurrentie uit. Waarom is de RB6 zo snel? In Turkije werd een tipje van de sluier opgelicht. “Alleen Red Bull kan volgas door bocht acht. Onvoorstelbaar.”

Vreugdeloos jubileum

Alle aandacht ging na de Grand Prix van Turkije uit naar de curieuze botsing tussen Vettel en Webber en dat was maar goed ook. Want Ferrari’s jubileumrace verliep minstens zo catastrofaal.

Vooruitgangsdenker

Frank Williams heft een schat aan ervaring in de Formule 1, en een uitgesproken mening. Reden voor Formule 1.nl om eens bij te praten over de reglementen, de toekomst van de sport én van zijn team.

‘Het was een magisch moment’

Uit het niets was daar opeens die langharige Nederlander uit Sommelsdijk die in 1990 de Indy 500 op zijn naam schreef. Arie Luyendijk groeide in Amerika uit tot een held, waardoor zijn leven ingrijpend veranderde. Nu, twintig jaar later, zijn ze hem nog steeds niet vergeten.

In 24 uur naar Le Mans
Vele Nederlandse autosportfans reizen in half juni traditiegetrouw naar Le Mans om daar het jaarlijkse endurancefeest te beleven. In plaats van in één streep naar beneden te rijden over de Autoroute, kun je ook een dagje extra voor uittrekken. De racehistorische route via de oude circuits van Boulogne, Dieppe en Rouen is namelijk zeer de moeite waard.