Foto’s: Valencia loopt uit voor straatdemo
Rond de 100.000 mensen bevolkten gisteravond de straten van Valencia om toe te kijken hoe hun held Fernando Alonso een demonstratie weggaf in zijn McLaren.Alonso en zijn nieuwe teamgenoot Lewis Hamilton zaten beiden achter het stuur van een MP4-21. De auto was gespoten in de nieuwe kleuren van het team. Volgens FORMULE 1 RaceReport-medewerker Adam Cooper heeft Vodafone ruim 1,2 miljoen euro betaald om de straten af te laten sluiten voor gewoon verkeer.
De spectaculaire route voerde de coureurs over twee bruggen en langs het moderne museum en culturele complex van de stad. De gemeente heeft McLaren volledig gesteund bij de organisatie van het evenement, dat mogelijk de opmaat is voor een straatrace in dezelfde stad.
Het permanente circuit in Valencia (buiten de stad) wordt niet geschikt geacht voor een Formule 1-race, wel wordt het gebruikt om op te testen. Valencia is vastbesloten om uit de schaduw te treden van Madrid en Barcelona door grote evenementen te organiseren. Het optreden als gastheer van de America's Cup is daar een voorbeeld van.
De demo werd live uitgezonden op de Spaanse televisie en McLaren en Vodafone zijn op een gezamenlijke missie om de natie te vertellen dat Alonso's kleuren niet langer blauw en geel zijn. Een gelukkige toeschouwer heeft een Mercedes gewonnen, via een telefoontje van de tweevoudig wereldkampioen werd hem het nieuws verteld! Verder waren er optredens van het Cirque du Soleil en violiste Vanessa Mae.
Volgens Ron Dennis is deze grootschalige launch onderdeel van het nieuwe marketingbeleid van het team. ,,Dit is verpakt showmanship, dit is hoe we met het merk Formule 1 kunnen scoren. En ook met ons eigen merk natuurlijk. Wij zorgen er voor dat mensen hun drommen kunnen realiseren, ook in andere takken van sport. Innovatieve marketing- en reclameconcepten, daar hebben wij er nog wel een paar van op de plank liggen.”
Zie gerelateerde fotoalbums voor de beschikbare foto's.