De testdag van Robin Frijns voor Caterham bleef beperkt tot een (productieve) ochtend. Door een hydraulisch probleem ging de middag verloren.
Hoewel zijn dag er vroeger op zat dan gepland, is Frijns blij met de tijd die hij wel in de auto heeft kunnen doorbrengen. “Ik had het naar mijn zin in de auto”, zegt hij. “Het is mooi dat we vanmorgen 63 ronden hebben kunnen rijden. Maar helaas hebben we daar ’s middags niets meer aan toe kunnen voegen. Er zat een lek in het hydraulisch systeem en dat betekende dat de vloer en versnellingsbak eraf gehaald moesten worden. Het zou te lang duren om de auto opnieuw op te bouwen, dus hebben we de sessie vroegtijdig beëindigd om ons op morgen te richten.”
Dan neemt Marcus Ericsson de auto over en kan Caterham zich richten op de eigen ontwikkelingswerkzaamheden. Vandaag stond de test voor Caterham in het teken van de banden. Alle teams moeten een van de testdagen tijdens dit seizoen opofferen aan Pirelli, zodat de bandenleverancier de gelegenheid heeft met moderne F1-auto’s te testen.
“Er valt niet veel te zeggen over de banden”, aldus Frijns. “Het zijn prototypes en omdat Pirelli de regie in handen had, waren we er zelf niet van op de hoogte op welke soort banden we reden. Morgen neemt Marcus de laatste testdag in Bahrein voor zijn rekening. Hopelijk blijven we dan gevrijwaard van problemen en kunnen we veel informatie verzamelen waar we iets aan hebben voor onze eigen auto.”