’Geen bandenvoordeel voor Ferrari’
Flavio Briatore wakkerde het vuurtje aan en Geoff Willis gooide er wat extra olie op. Ferrari zou in 2007 in het voordeel zijn als alle teams op Bridgestone-banden rijden. ,,Onzinnige aantijgingen”, stelt Ross Brawn, die vindt dat de Renault-teambaas op moet houden met klagen. Michelin is bezig aan haar laatste seizoen als bandenleverancier in de Formule 1 waarna Bridgestone het rijk voor zich alleen heeft. Dat zou voordelig zijn voor Ferrari en dat ziet de Renault-teambaas niet zo zitten. Briatore heeft de FIA daarom opgeroepen actie te ondernemen, desnoods moet er volgend seizoen maar met een nieuwe compound en/of een andere constructie gereden worden. Of de herintroductie van slicks moet maar een jaar vervroegd worden.
Die uitlatingen schieten nu weer in het verkeerde keelgat bij Ferrari’s technisch-directeur Ross Brawn. De strateeg stelt dat Briatore Michelin de schuld moet geven, mocht blijken dat hij in het nadeel is volgend seizoen. ,,Al deze heisa is ontstaan omdat Michelin er mee stopt. Dus als de Michelin-teams nu ontevreden zijn, dan moeten ze maar bij de fabrikant klagen. In ieder geval niet bij Ferrari, Bridgestone of de FIA.”
Vooral het feit dat Ferrari en Bridgestone al sinds 1999 met elkaar samenwerken, zorgt voor hoofdbrekens bij de Renault-teambaas. Maar juist Renault heeft de keuze gemaakt om op het Franse rubber te blijven rijden. Terwijl Williams en Toyota er de afgelopen winter wel voor hebben gekozen om alvast over te stappen naar Bridgestone. Juist omdat Michelin er mee zou stoppen en om zodoende goed voorbereid te zijn op 2007.
Met name de Japanse renstal heeft momenteel moeite met de omschakeling naar een andere rubberfabrikant. Brawn ontkent daarom niet dat de huidige Bridgestone-renstallen volgend jaar enigszins in het voordeel zijn. Zelfs als de Japanse bandenfabrikant besluit om ’één of twee stapjes terug te doen’.
Brawn: ,,De teams die nu al samenwerken met Bridgestone hebben volgend jaar een voordeel, omdat ze al een werkrelatie met de engineers opgebouwd hebben. Maar daar is niks op tegen, de andere teams hadden net zo goed hetzelfde kunnen doen. Puur op het gebied van de banden hebben we geen enkel voordeel.”
KVN
Die uitlatingen schieten nu weer in het verkeerde keelgat bij Ferrari’s technisch-directeur Ross Brawn. De strateeg stelt dat Briatore Michelin de schuld moet geven, mocht blijken dat hij in het nadeel is volgend seizoen. ,,Al deze heisa is ontstaan omdat Michelin er mee stopt. Dus als de Michelin-teams nu ontevreden zijn, dan moeten ze maar bij de fabrikant klagen. In ieder geval niet bij Ferrari, Bridgestone of de FIA.”
Vooral het feit dat Ferrari en Bridgestone al sinds 1999 met elkaar samenwerken, zorgt voor hoofdbrekens bij de Renault-teambaas. Maar juist Renault heeft de keuze gemaakt om op het Franse rubber te blijven rijden. Terwijl Williams en Toyota er de afgelopen winter wel voor hebben gekozen om alvast over te stappen naar Bridgestone. Juist omdat Michelin er mee zou stoppen en om zodoende goed voorbereid te zijn op 2007.
Met name de Japanse renstal heeft momenteel moeite met de omschakeling naar een andere rubberfabrikant. Brawn ontkent daarom niet dat de huidige Bridgestone-renstallen volgend jaar enigszins in het voordeel zijn. Zelfs als de Japanse bandenfabrikant besluit om ’één of twee stapjes terug te doen’.
Brawn: ,,De teams die nu al samenwerken met Bridgestone hebben volgend jaar een voordeel, omdat ze al een werkrelatie met de engineers opgebouwd hebben. Maar daar is niks op tegen, de andere teams hadden net zo goed hetzelfde kunnen doen. Puur op het gebied van de banden hebben we geen enkel voordeel.”
KVN